La CUP força la Generalitat a revertir la privatització d'ATLL
Els anticapitalistes i la resta de l'oposició recolzen una proposta socialista
Aquesta és la primera votació que Junts pel Sí perd al Parlament

dcaminal33017930 junqueras y gabriela serra de la cup foto ferran 160302130610
El Parlament ha votat a favor de fer marxa enrere de la polèmica privatització per part del Govern d'Artur Mas de la gestió d'Aigües Ter Llobregat en un concurs que va guanyar Acciona. Una proposició de llei del PSC relativa a la reversió d'aquesta privatització (per valor de mil milions d'euros) ha aconseguit el suport de la resta de grups de l'oposició, inclosa la CUP, cosa que ha deixat en minoria Junts pel Sí al Parlament.
La proposta del PSC planteja tornar a gestionar directament els béns i les instal·lacions de titularitat de la Generalitat que integren la xarxa Ter Llobregat i que el Govern constitueixi una societat mercantil íntegrament participada per la Generalitat, que seria l'encarregada d'aquesta gestió. I proposa que de forma transitòria fins que es faci marxa enrere en la privatització, sigui l'Agència Catalana de l'Aigua la que presti aquest servei.
ELS ARGUMENTS
Notícies relacionadesEl suport de la CUP representa la primera derrota de Junts pel Sí en aquesta legislatura al Parlament. El representant dels anticapitalistes, Benet Salellas, ha argumentat que el seu grup sempre ha sigut contrari a la privatització i ha denunciat que el cost del servei s'ha incrementat un 20%. Amb tot, Salellas també ha sigut molt crític amb el PSC, promotor de la proposta, per haver privatitzat la gestió de l'aigua en diversos municipis catalans en què governa. També ha denunciat que Laia Bonet, exdirigent del PSC, ocupi un lloc al consell d'administració de la firma concessionària. Salellas ha acusat el govern tripartit de no haver portat una política decidida sobre aquest tema.
El suport de la CUP al text, que seguirà la seva tramitació (ja que l'esmena a la totalitat de Junts pel Sí ha sigut derrotada per 71 vots a 62), s'ha fet efectiu malgrat les negociacions a primera hora del matí en què s'ha implicat personalment el president Carles Puigdemont i el vicepresident i titular d'Economia, Oriol Junqueras, juntament amb el cap de files parlamentari de Junts pel Sí, Jordi Turull.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables