Sánchez demana a Iglesias que "abandoni la seva ambició partidista"
El líder socialista es mostra obert a una reunió dels equips del seu partit, Podem, Compromís i IU
No hi ha dia sense creuament de retrets entre el PSOE i Podem. Els dos partits, l'entesa dels quals sembla indispensable perquè Pedro Sánchez arribi a la Moncloa, continuen abocats a una guerra declarativa i no es posen d'acord sobre qui ha de protagonitzar les converses. Sánchez defensa que han de ser les comissions de les dues forces, igual que en les seves converses amb la resta de grups, però Pablo Iglesias havia demanat fins ara una reunió amb el secretari general socialista per desencallar la situació. El líder de Podem ha corregit en part la seva actitud aquest dijous, però just abans, des de Brussel·les, Sánchez li ha retret les seves presumptes motivacions en aquest complex escenari.
“Estic apostant per un Govern que vulgui el bé comú, perquè Espanya vol un canvi. Jo estic treballant per a això i li demano a la resta de forces que abandonin les seves ambicions partidistes”, ha assenyalat Sánchez en referència a Podem.
VIATGE A BRUSSEL·LES
De visita a Brussel·les, on s'ha reunit amb el comissari d'Economia de la UE, Pierre Moscovici, i amb altres líders socialdemòcrates europeus, Sánchez no ha tancat la porta a la proposta llançada pel portaveu d'IU, Alberto Garzón, que ha demanat una reunió dels equips del seu partit, el PSOE, Podem i Compromís per teixir un Govern de progrés. A aquesta iniciativa s'ha agafat Iglesias per canviar de posició. Sánchez no l'ha criticat, però al mateix temps ha deixat clar que les reunions es produeixen amb normalitat amb tots tret de Podem, que per un altre costat manté el seu veto a Ciutadans en una hipotètica aliança.
Notícies relacionades“No he pogut llegir la carta de Garzón. El PSOE sempre ha estat obert al diàleg. És molt curiós que amb totes aquelles forces amb què ens hem assegut a dialogar, estem molt a prop de l'acord. I l'única que no, que és el partit d'Iglesias, té la porta oberta”, ha dit.
Sánchez, per últim, ha tornat a mostrar optimisme. “Estem en la setmana decisiva. Espero que en pocs dies puguem articular una majoria parlamentària suficient”, ha explicat. El 2 de març comença el debat d'investidura, però la jornada clau serà el 5 d'aquest mes, dissabte, on es produirà la segona votació, per a la qual es requereix majoria simple, en lloc d'absoluta. “Queda molt temps”, ha dit el candidat.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat