la nova legislatura
Ciutadans: rebuig total a Podem i desgana per Rajoy
El partit d'Albert Rivera manté la seva oferta d'abstenir-se per facilitar la governabilitat

rjulve32540498 centre right party ciudadanos leader and candidate160130164852 /
Amb independència de la decisió que prengui el PSOE, Albert Rivera ha dit per activa i per passiva que, de moment, no ha variat la intenció manifestada per Ciutadans l'últim dia de la campanya d'abstenir-se si amb això faciliten un govern d'algun dels dos partits majoritaris, un gest que no seria suficient si no s'hi impliquen altres parts. Però, sobretot, el que més clar ha quedat des del 20-D fins ara és el rebuig total del partit taronja a participar d'un govern amb Podem i la seva desgana a permetre que Mariano Rajoy segueixi a la Moncloa.
La full de ruta de C's passa per traslladar al Govern el model de diàleg que es va posar en marxa per acordar la Mesa del Congrés i la presidència per a Patxi López. El partit de Rivera preferiria converses a tres bandes, però donada la negativa d'una de les parts, la socialista, ja han anunciat la seva disposició a dialogar per separat amb els equips que tots dos partits designin una vegada acabin les consultes amb el Rei. La seva intenció és acordar reformes amb una força i l'altra i si al final els acords són coincidents, intentar fer veure a Rajoy i Sánchez els punts en comú per intentar facilitar la governabilitat a Espanya.
GOVERN DE COALICIÓ
En Ciutadans són conscients que el PSOE intentarà parlar, de forma paral·lela, amb Podem. Però adverteixen que si al final del camí Sánchez accepta la proposta de Pablo Iglesias de conformar un executiu de coalició, no podrà comptar amb la “complicitat” del partit taronja. "Continuarem parlant amb els socialistes i arribant a acords, però no podrem entrar ni formar part ni recolzar un govern en què hi hagi Podem perquè [perquè aquest es formés] seria necessària la participació de partits independentistes", ha afirmat aquest dissabte el secretari de comunicació de C's, Fernando de Páramo. Rivera ja ha revelat que dilluns tornarà a traslladar al Rei la seva disposició a “dialogar” amb socialistes i populars per intentar arribar a acords perquè els “uneix” la Constitució i la defensa de la unitat d'Espanya.
Fernando de Páramo
SECRETARI DE COMUNICACIÓ DE C'S
"És molt difícil que Rajoy pugui encapçalar aquesta nova etapa política"
La força taronja posarà tota la seva voluntat perquè la legislatura continuï, perquè és conscient del risc que, davant una repetició d'eleccions, part del vot que va prendre al PP torni a aquest partit i perdi bona part dels seus 40 escons. Per això, encara que de moment asseguren que el seu fi és que hi hagi un govern en minoria, amb C’s a l'oposició, el cert és que encara no han començat les negociacions oficialment ni amb PP ni amb PSOE, amb ofertes sobre la taula sobre continguts o mans esteses perquè entri en un futur Executiu. Si algun dels dos accepta les seves pretensions, que passen per una reforma de la Constitució, lleis més severes contra la corrupció i mà dura contra l'independentisme, s'haurà de veure si es mantindrien en l'oposició “constructiva” o podrien fer un gir d'última hora si amb això facilitessin la governabilitat
.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia