REUNIÓ DELS AGENTS SOCIALS
Sindicats i patronal afronten l'aturada política amb tranquil·litat
El líder de CCOO recorda que el 20-D van triomfar les opcions de canvi
El president de CEOE destaca que el nou Govern ha de complir amb el dèficit
lpuig31714745 madrid 04 11 2015 politica el presidente del gob160126144305
Els dirigents dels sindicats CCOO i la UGT i de les organitzacions empresarials CEOE i CEPIME encara no s’han posat nerviosos per l’absència d’un candidat clar a la presidència del Govern. Però fixen les seves preferències. Abans de reunir-se en un dinar conjunt, Ignacio Fernández Toxo i Juan Rosell es van mostrar ahir respectuosos amb els temps polítics.
El líder de CCOO va recordar que els ciutadans van optar en les eleccions del 20-D per polítiques de canvi, per la qual cosa els partits «estan obligats a interpretar adequadament el sentit del vot» dels ciutadans. Segons Toxo, els electors han apostat per un canvi de polítiques en favor de les que representen les forces de centreesquerra. El president de la CEOE va assegurar que no el preocupa que hi pugui haver una repetició dels comicis si finalment no s’aconsegueix formar Govern però va instar el futur Executiu a complir amb el dèficit.
TENDÈNCIES
Notícies relacionadesEn la trobada entre Rosell, Toxo i Cándido Méndez, a la qual no va poder assistir Antonio Garamendi, president de les pimes, es van intercanviar punts de vista sobre les «tendències» de l’economia en un moment d’«expectació política», a l’espera que la segona ronda de consultes del Rei aclareixi qui és el candidat a la investidura. Els agents socials mantenen un pacte de negociació col·lectiva que assegura el desplegament de les seves estratègies en les empreses i garanteix la pau social en el futur Govern. Rosell va mostrar una «tranquil·litat total» davant l’absència d’un presidenciable, perquè és una possibilitat que acostuma a passar en altres països després d’unes eleccions.
«La política ara s’ha de posar d’acord», va indicar el líder de CCOO. «Ja és temps que a la gent se la comenci a rescabalar pels sacrificis que ha fet durant la crisi», va subratllar. En opinió de Toxo, el creixement de l’economia espanyola (per sobre de les d’altres països europeus), els baixos preus del petroli i el tipus de canvi, afavoreixen la demanda i l’alça de salaris.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Eleccions a Extremadura María Guardiola: "Quan sento els meus adversaris em sembla que estan fora de la realitat"
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tres nits a la intempèrie Els desallotjats del B9 de Badalona després de passar la primera nit sota sostre: «Estava a punt de morir de fred, ja no aguantava més»
