Rivera s'ofereix al Rei com a pacificador de la "guerra freda" entre el PP i el PSOE
El líder de C's assenyala que només s'abstindria amb Sánchez o Rajoy si algun dels majoritaris fa el mateix

undefined32489995 gra371 madrid 21 01 2016 el rey felipe recibe 160121184444 /
Albert Rivera, líder de Ciutadans, s'ha fet a si mateix una pregunta aquest dijous: “¿Hi ha algú disposat a asseure's amb un full en blanc i discutir què és el que ens uneix?” La seva resposta: “No hi ha ningú. Sols Ciutadans”. Durant prop d'una hora i mitja, el dirigent català va traslladar al Rei, dins de les audiències que Felip porta a terme aquesta setmana per explorar el futur Govern, que ell està disposat a facilitar la presidència de Mariano Rajoy o Pedro Sánchez, però només en el supòst, en aquest moment molt improbable, que el PP i el PSOE es posessin d'acord. “La nostra posició és que no recolzarem cap dels candidats que hi ha sobre de la taula: Rajoy i Sánchez. Però sí que estem disposats a desencallar aquesta guerra freda”, va assenyalar Rivera. “Si un dels dos s'absté, Ciutadans també s'abstindrà”, va continuar.
El líder del partit taronja, que va aconseguir 40 diputats en les generals del passat 20 de desembre, no contempla en cap cas sumar-se a un hipotètic pacte de Sánchez amb Podem i els seus satèl·lits territorials, que hauria de comptar també amb l'abstenció de nacionalistes i independentistes. “Això seria només un govern del PSOE sumant escons però sense un projecte comú. Així l'hi he dit al Rei”, va explicar al Congrés.
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc