JxSí i la CUP busquen substitut a Mas
La figura de l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, es presenta com a possible successor de l'actual president
Junts pel Sí (JxSí) segueix treballant i manté contactes al límit del termini legal per a la investidura d'Artur Mas com a president amb l'objectiu d'intentar arribar a un pacte amb la CUP. Segons fonts pròximes a la negociació, sobre la taula s'han posat diferents alternatives, que passarien per deixar Mas fora de la presidència de la Generalitat. Una de les principals opcions passen ara per investir Carles Puigdemont, alcalde de Girona i president de l'Associació de Municipis per la Independència (AMI), com a president. CDC cediria, per tant, el cap de Mas. La contraprestació seria la pràctica desaparició de la CUP del Parlament: dimitirien vuit dels seus 10 diputats, mentre que els altres dos s'inscriurien al grup parlamentari de Junts pel Sí.
D'aquesta manera el Parlament tindria, 'de facto', 127 diputats i la coalició al Govern, 64 escons. És a dir, la majoria absoluta.
Altres opcions que s'estan estudiant passen per una presidència de l'Executiu ocupada o bé per Neus Munté o bé Muriel Casals.
Els contactes, des que el consell polític ampliat de la CUP de diumenge passat s'hi pronunciés, han sigut constants, els últims ahir, que van acabar, amb les entitats sobiranistes com a mediadores, sense pacte i sense una proposta consensuada sobre la qual construir un acord per a la investidura del president de la Generalitat.
Per la seva banda, Catalunya Ràdio ha informat que el coordinador general de CDC i negociador de JxSí, Josep Rull, ha cancel·lat l'entrevista que tenia programada per a aquest matí amb l'emissora al·legant que està ocupat amb la negociació.
El marge de maniobra és escàs, no obstant, ja que diumenge a les 23.59 hores expira el termini legal per tenir investit un president, i per això el ple d'investidura s'hauria de convocar d'avui per demà. A més, s'hauria de fer en una sola votació, i per això el candidat necessitaria el suport d'una majoria absoluta, és a dir, de 68 diputats, i que aconseguiria amb els 62 vots de JxSí i 6 dels 10 de la CUP.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Eleccions a Extremadura María Guardiola: "Quan sento els meus adversaris em sembla que estan fora de la realitat"
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tres nits a la intempèrie Els desallotjats del B9 de Badalona després de passar la primera nit sota sostre: «Estava a punt de morir de fred, ja no aguantava més»
- Loteria de Nadal 2022 ¿Què has de fer si et toca la Loteria de Nadal 2022?: consells
- Una llarga trajectòria aeronàutica PERFIL | Rafael Jiménez Hoyos, el conseller delegat de Level que pilota els seus propis avions
