Més de 4.000 persones participaran en l'assemblea de la CUP
La diputada anticapitalista Anna Gabriel admet que "hi pot haver gent que no sigui del partit"
Dirigents de la CUP, a l’assemblea celebrada a Manresa el 29 de desembre. /
La CUP ja ha tancat el registre de participants en l'assemblea que celebrarà diumenge a Girona. Segons ha explicat aquest dimecres la diputada Anna Gabriel, 4.022 persones, entre militants i simpatitzants, s'han inscrit a la cita que ha de ratificar o rebutjar el document entregat ahir per Junts pel Sí Junts pel Sí, així com si finalment es decideix transigir amb la investidura d'Artur Mas.
Gabriel, en declaracions a RAC-1, ha admès que entre els més de 4.000 participants en l'assemblea hi pot haver gent "que no sigui del partit". Per la seva part, el líder del grup de la CUP al Parlament, Antonio Baños, que a la mateixa hora era a TV-3, ha considerat "bo" que la reunió de diumenge sigui "multitudinària".
Respecte de la proposta donada a conèixer ahir, tant Baños com Gabriel han insistit que es tracta del document de Junts pel Sí i que no es tracta de cap manera d'un text de consens. Com a molt, ha concedit Baños, s'han reclamat aclariments i JxSí hi ha inclòs propostes dels anticapitalistes.
"Seria injust que la CUP s'apropiés d'aquest document de JxSí. Hi hem participat i han integrat propostes nostres", afirma @JuntsPelSi.
— Els matins TV3 (@elsmatins) 23 de diciembre de 2015
Sobre el contingut del document, cap dels dos diputats ha volgut entrar a valorar-lo. El màxim que han dit és que conté "carències" i que els 270 milions del pla de xoc són "escassos". Gabriel, membre del corrent Endavant, que ahir ja va avançar en un comunicat el seu rebuig al preacord, sí que ha explicat algun detall del procés negociador i ha admès que en certs moments han perdut la "paciència".
De les converses entre la @cupnacional i @JuntsPelSi @AnnaGaSabate "hi ha hagut de tot. Hi ha vegades que hem perdut la paciència"
— El món a RAC1 (@elmonarac1) 23 de diciembre de 2015
"Hem parlat de coses que ens toquen molt de prop", ha afegit la diputada. En concret, s'ha referit a la petició dels anticapitalistes que la Generalitat no es presenti com a acusació particular en les detencions de vaguistes o manifestants. "Moltes vegades hem sigut nosaltres els detinguts --ha explicat--, i per tant quan ens discutien sobre fer això o no, ens enfadàvem". Aquesta qüestió no està contemplada en el preacord i, segons Gabriel, la Conselleria d'Interior els donarà entre avui i demà una resposta. Un altre punt de fricció entre les dues forces ha sigut l'impost de successions.
Notícies relacionades"Teníem l'obligació de, en lloc de rebre la proposta i portar-la a valorar a l'assemblea tal qual, cosa que seria políticament poc intel·ligent i poc útil per al país, analitzar-la i veure com es podia ampliar", ha assegurat Baños.
CANDIDAT ALTERNATIU
En l'hipotètic cas que Artur Mas no obtingui el vistiplau de la CUP i Junts pel Sí proposés un candidat alternatiu, Gabriel ha explicat que aquest últim no hauria de ser validat per l'assemblea, ja que s'ha habilitat un comitè per a aquest cas davant l'escàs marge de temps disponible per formar Govern, que té com a data límit el 10 de gener.
- Aquest divendres Catalunya arriba a màximes de 39,5 graus a Vinebre i registra un rècord absolut de calor per a un mes de maig
- Els comptes del 2026 Territori reserva una partida econòmica per instal·lar aerogeneradors al golf de Roses i impulsar l’Agència de la Natura
- Accés a la universitat La visita del Papa coincidirà amb la selectivitat a Barcelona: “Demanem als estudiants que es desplacin amb antelació”
- Successos Detingut un multireincident per fer tocaments i masturbar-se davant d’una noia a Cadaqués
- Assaig Una teràpia oral diària mostra resultats «extraordinaris» en càncer de pulmó avançat
