DIVENDRES, 18 DE DESEMBRE

Iglesias supera Sánchez a les xarxes socials, Rajoy acaba líder i Rivera es penja

El PP, disparat a Twitter i Facebook des del cop de puny a Rajoy a Pontevedra

Europa, Catalunya i la corrupció, els temes més candents de la cibercampanya

1
Es llegeix en minuts
Saül Gordillo
Saül Gordillo

Periodista

ver +

La 'photo finish' de la campanya a les xarxes socials hores abans del dia de reflexió --una jornada anacrònica regulada per una llei electoral concebuda abans de l'era d'internet-- situa Mariano Rajoy com el candidat 'més popular', seguit de Pablo IglesiasPedro Sánchez i, a molt pocs impactes de diferència, Albert Rivera. Ni bipartidisme ni partits emergents hegemònics a Twitter Facebook.

Aquesta cibercampanya, condicionada per la 'platocràcia' i el domini televisiu, ha permès a Podem situar-se davant del PSOE i aquest per sobre de Ciutadans. Al capdavant, el PP, líder des del primer dia de campanya però disparat en mencions des del cop de puny a Rajoy a Pontevedra. Les xarxes han certificat la caiguda demoscòpica i mediàtica de Ciutadans, partit que no figura en el rànquing de més influents. Podem, Iglesias, Sánchez i el PP dominen aquest podi.

La remuntada de Podem, la seva pugna amb un PSOE més animat després del cara a cara televisiu, i el lideratge indiscutible del PP, formen part de la radiografia de la lluita de ciberactivistes polítics davant la cita decisiva del 20-D, a partir del còmput d'Eleccions 20-D, de les empreses catalanes Websays Sibilare.

Notícies relacionades

La campanya finalitza amb 'Pontevedra' regnant en el núvol de paraules de la conversa 2.0, juntament amb 'votar', 'vot', 'corrupció', 'suport', 'democràcia'... I els temes 'més candents' en la cibercampanya són EuropaCatalunya i la corrupció. L'economia, l'ocupació, l'educació i la sanitat figuren en un segon grup de temes d'interès per als ciutadans actius a Twitter i Facebook.

La rigidesa dels mitjans de comunicació públics, obligats a respectar la pluralitat fixada per la llei electoral, i els privats, més còmodes amb formats exitosos en audiència, han tingut el complement de les xarxes socials. Aquests comicis canvien la manera de seguir debats electorals en directe, amb la 'multipantalla' que consisteix a seguir el debat per televisió i comentar-lo pel mòbil, la tauleta o l'ordinador.