DILLUNS, 14 DE DESEMBRE

La remuntada de Podem cristal·litza a les xarxes socials

Pablo Iglesias supera Mariano Rajoy com el candidat més popular i es manté ferm com el més influent a Twitter i Facebook

Gabriel Rufián es manté davant de Francesc Homs i Josep Antoni Duran Lleida, i la candidata de Bildu supera el del PNB

2
Es llegeix en minuts
Saül Gordillo
Saül Gordillo

Periodista

ver +

El candidat de PodemPablo Iglesias, acaba de superar l'aspirant a la reelecció, Mariano Rajoy, del Partit Popular, a les xarxes socials, després de l'últim cap de setmana de campanya electoral, marcat pel bany de masses de la marea morada al pavelló madrileny de Vista Alegre, amb l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau. Podem està aconseguint difondre a Twitter Facebook la idea que Podem està remuntant, però no només per desbancar de la tercera posició demoscòpica els Ciutadans d'Albert Rivera sinó per conquistar la primera posició de la cibercampanya electoral. 

El projecte Eleccions 20D, de Websays Sibilare, situa aquest dilluns Iglesias com el candidat 'més popular' a les xarxes per 3.000 impactes de diferència. Rajoy baixa a la segona posició, mentre que Pedro Sánchez (PSOE) i Rivera es mantenen en tercera i quarta posició. L'acte de diumenge de Podem ha suposat un èxit a les xarxes. Es consolida la idea que a Podem li faltaria una setmana més de campanya per culminar la seva 'operació remuntada', mentre que a Ciutadans li sobra una setmana, ja que últimament s'està desinflant a Twitter i Facebook, però també en les enquestes.

CAP DE SETMANA DE PODEM

Segons el director de Sibilare, Marc Argemí, està pujant el pes relatiu de la campanya de Podem a les xarxes, especialment durant el cap de setmana. "Si durant la primera setmana l'activitat dels seus canals corporatius suposava el 16,7% de l'activitat del conjunt de canals de tots els partits, des de divendres, dia 11, han pujat fins al 18,3%. De passada, s'ha notat al grup de mencions que considerem resposta a canals corporatius (són retuits, 'likes' o comentaris a missatges dels partits): dintre d'aquest grup, Podem ha passat de representar el 22,2% a tenir el 24,4% de mencions", ha explicat Argemí. "Per contra, els canals corporatius del PP han baixat del 6,7% que tenien la primera setmana, al 4,1% que han registrat des del dia 11. Al mateix temps, la resposta a aquesta activitat oficial ha caigut del 15,6% al 10,8%."

ARÍSTEGUI I KABUL

Rajoy, objecte de totes les crítiques per part dels seus adversaris com a president i candidat a la reelecció, ha passat de primera a segona posició com el 'més popular' coincidint amb les dues 'crisis' que li han explotat en els últims dies al PP: l'escàndol dels càrrecs comissionistes -aquest diumenge va dimitir Gustavo de Arístegui- i l'error en la comunicació de l'atac a Kabul. Precisament aquesta ciutat, 'Kabul', ha entrat en el núvol de paraules de la conversa 2.0.

Notícies relacionades

La distància entre PP i Podem s'estreny, la bretxa amb PSOE i Ciutadans s'engrandeix, i Rajoy desbanca Rivera com el candidat 'més polèmic'. L'escàndol dels comissionistes del PP i l'atemptat de Kabul, així com alguns virals que ridiculitzen el president del Govern, han provocat que Rajoy recuperi el dubtós honor de figurar com 'el més polèmic', davant del candidat de Ciutadans. Rivera ha aconseguit, finalment, aparèixer a la llista de missatges més influents, dominat des del primer dia per Iglesias i Podem.

RUFIÁN SUPERA HOMS I DURAN

En el rànquing de candidats més populars d'aquesta campanya per a les eleccions generals del 20-D es mantenen, invariables, Alberto Garzón (Unitat Popular-IU) i Andrés Herzog (UPyD), en cinquena i sisena posició. Gabriel Rufián (ERC) supera Santiago Abascal (VOX) i Francesc Homs (DiL) i Josep Antoni Duran Lleida (UDC). La candidata d'EH-Bildu Onintza Enbeita segueix davant d'Aitor Esteban (PNB) a les xarxes.