El PP considera Rivera el "gran perdedor" del debat a quatre
Els populars centren les seves crítiques en el candidat de Ciutadans i obvien Sánchez, malgrat que fa uns dies era el seu enemic a batre
Els conservadors presenten una aplicació web per captar el vot dels indecisos
El vicesecretari de sectorial del PP, Javier Maroto, en la presentació aquest dimarts del convertidor d’indecisos del PP. /
El PP considera que el “gran perdedor” del debat a quatre que dilluns van protagonitzar Soraya Saénz de Santamaría, Pedro Sánchez, Albert Rivera i Pablo Iglesias va ser el líder de Ciutadans. Segons el vicesecretari de sectorial conservador, Javier Maroto, Rivera va estar “molt nerviós” i va fracassar en l'enfrontament televisiu per tres motius “objectius”, especialment perquè no va saber explicar “què farà després” del 20-D, si recolzarà Mariano Rajoy o formarà part d'un tripartit, format per C’s, PSOE i Podem, una “amalgama” de partits que s'ha convertit en el principal “rival” electoral del PP.
I és que, si uns dies abans de l'inici oficial de la campanya, l'equip de Rajoy assenyalava el secretari general del PSOE com el seu ‘enemic’ primordial (i per això ha acceptat un cara a cara amb Sánchez), a mesura que s'acosta la cita amb les urnes i les enquestes pronostiquen que Rivera segueix a l'alça fins al punt que, en alguns sondejos, puja al segon lloc, el PP ha decidit incrementar els atacs contra la força taronja. Des d'aquesta perspectiva s'explica que Maroto hagi obviat aquest dimarts la intervenció de Sánchez en el debat i hagi centrat les crítiques en Rivera.
Segons la seva opinió, el líder de Ciutadans es va mostrar com el candidat “més antisocial al no saber explicar” per què opta per abaratir l'IVA de productes, com el dels cotxes, i incrementar, per contra, el dels “aliments bàsics i els medicaments”. Així mateix, a judici del PP, suposa un contrasentit que al mateix que defensa la unitat d'Espanya, proposi la desaparició del Senat i la seva substitució per un consell de presidents on Artur Mas defensaria Catalunya. “Jo si fos català no confiaria en aquesta proposta perquè anul·laria la pluralitat de veus de la societat catalana”, ha sostingut.
Preguntat sobre si, després d'aquestes crítiques, Sánchez segueix sent el contrincant preferent de Rajoy, Maroto ha revelat que ara “el principal rival per al PP i per a Espanya” és “la inseguretat que generen una amalgama de partits” disposats a recolzar-se entre si, sense un líder clar i sense un programa definit. En aquest sentit, ha advertit que si Rivera accepta el suport de Podem per ser investit, haurà d'admetre també unes “receptes” que, en opinió del PP, no comparteix la societat espanyola.
EL CONVERTIDOR D'INDECISOS
Notícies relacionadesMaroto ha comparegut en roda de premsa per explicar una aplicació web que ha posat en marxa el PP per captar el vot dels milions d'indecisos que pronostiquen les enquestes (un 41,6% segons el CIS). L'eina, denominada ‘Si fins i tot no t'hem convençut’ es pot consultar a la web de campanya conservadora Españenserio.es i consisteix en el fet que el PP respon als nou principals motius pels quals, segons els estudis demoscòpics, els indecisos no confien en el PP. Entre ells figuren les pujades d'impostos que hi ha hagut aquesta legislatura, la corrupció que els ha esquitxat o fins i tot l'elecció del seu candidat, Mariano Rajoy.
Segons Maroto, els conservadors intenten amb aquesta eina virtual “trencar esquemes” i parlar “sense pèls a la llengua” amb els ciutadans que tenen dubtes sobre el PP, per convèncer-los que és l'opció més “segura” per a Espanya.
- Més traçat del metro sense nous combois
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Campanades L'enginyeria artesanal del vestit de les campanades de Pedroche: dotze anys d'història i una tiara de mascareta
- Multes per als cotxes B en les zones de baixes emissions
- Conflicte al Pròxim Orient Almenys 14 morts, entre ells cinc nens, a Gaza per atacs aeris d’Israel malgrat l’alto el foc
- Reunió al Vaticà Els bisbes espanyols confirmen que el Papa vol visitar Espanya aquest any: «Les dates no estan tancades»
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Després del pacte amb ERC El Govern proposa donar 21.000 milions més a les comunitats amb el nou model de finançament autonòmic
- Designació de Sanitat Vall d’Hebron i Can Ruti, elegits hospitals de referència a Espanya per a cirurgies de trastorns del moviment
