Mas-Colell a l'Estat: "Si ens hem d'agenollar ho farem, però paguin"
El conseller d'Economia assegura que el Govern central genera descrèdit internacional amb la seva actitud amb Catalunya
El conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, ha esclatat. "Si ens hem d'agenollar, ho farem, però que paguin", ha respost davant la pregunta de si la Generalitat pretén saldar el seu deute pendent amb les farmàcies. Després d'inaugurar una jornada sobre cooperació en innovació a l'euroregió de l'Arc Mediterrani, Mas-Colell ha afirmat que el Govern central genera descrèdit internacional amb la seva actitud amb la Generalitat.
"Tothom sap que no tenim diners, els bancs, etc., però a l'anunciar que pagaran el romanent del Fons de Liquiditat Autonòmic (FLA) a Catalunya en 10 trams, començaran a dubtar que l'Estat en tingui", ha declarat.
Mas-Colell, un dels membres del Govern més incòmode amb l'actual situació de cessions davant la CUPCUP, ha insistit que l'Executiu de Mariano Rajoy està generant "inseguretat jurídica". "Que paguin ara mateix i ens deixem d'històries, si hem de córrer els 100 metres llisos els correm, però que paguin", ha sentenciat.
CRÍTICA A LA POLÍTICA DE COMUNICACIÓ
També ha criticat la manera d'assabentar-se de les decisions que afecten Catalunya. "Hi ha les comunicacions oficials, les extraoficials i a través de la primera pàgina del diari 'El Mundo'", ha afirmat.
Mas-Colell ha instat a llegir l'exposició de motius de l'ordre que restringeix l'accés de Catalunya al FLA. "És un prefaci antològic carregat de condicions polítiques", ha proclamat. "Les opinions del Parlament o de partits polítics poden agradar o no, però això no justifica que es maltracti els ciutadans", ha dit.
Pel que fa a tractar Catalunya com la Unió Europea (UE) ho fa amb Grècia, ha recordat que els catalans paguen impostos, "i molts", a l'Estat; mentre que els grecs no ho fan respecte a Alemanya. I el mateix ha dit sobre la ciutadania espanyola.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se