Montoro fraccionarà el FLA pendent de Catalunya per controlar que Mas compleix
El ministre d'Hisenda aplica el mateix sistema utilitzat per l'Eurogrup amb l'Executiu grec d'Alexis Tsipras
El ministre d'Hisenda i Administracions Públiques, Cristóbal Montoro, ha aplicat el model de finançament posat en funcionament per l'Eurogrup a Grècia per alliberar els més de 3.000 milions d'euros de l'excedent del Fons de Liquiditat Autonòmic (FLA) assignats a Catalunya en el repartiment aprovat divendres passat pel Consell de Ministres.
Segons ha avançat aquest dimecres 'El Mundo' i han confirmat fonts del ministeri, Montoro té previst fraccionar en un màxim de 10 trams aquesta quantitat per assegurar-se que el Govern compleix amb les condicions imposades per l'Executiu de Mariano Rajoy Mariano Rajoy. En resum, que els diners es dediquen a pagar a proveïdors i no a despeses amb altres objectius polítics. "El senyor Mas no té dret a utilitzar ni un sol euro per a la independència", va dir aquest dimarts el ministre.
En principi, estava previst que a finals d'any la Generalitat rebés de cop els 3.035 milions d'euros. Amb el nou calendari elaborat per Montoro, els pagaments es podrien allargar fins a l'estiu que ve. En l'ordre ministerial publicada dissabte passat al 'BOE', ja s'especificava que el FLA extraordinari pendent s'alliberaria per trams.
DOS CONDICIONANTS
En aquesta ordre, també s'al·ludia als dos condicionants que l'Executiu central ha imposat a Catalunya. Per un costat, el Govern ha de passar les factures pel denominat FACe, que és el punt centralitzat de factura electrònica. Aquest dilluns, segons les fonts consultades, la Generalitat ja es va adherir a aquest punt. Fins ara, les factures consignades al FLA, que també eren electròniques, es passaven pel punt autonòmic.
La segona condició se centra a reclamar a l'interventor de la Generalitat un informe mensual de totes les despeses per garantir el seu correcte destí; és a dir, que no s'utilitzen els fons del FLA per al que Montoro qualifica com a "vel·leïtats independentistes". Aquest condicionant ja regeix per a aquest mes i el termini perquè l'interventor entregui aquest primer informe especial venç divendres que ve. Si no, es bloquejarà el pagament mensual de novembre del FLA ordinari, que té un recorregut al marge dels 3.035 milions d'euros pendents del FLA extraordinari que ara ajornarà Hisenda.
L'Eurogrup utilitza aquest model de finançament amb el Govern d'Alexis Tsipras, al qual li van desbloquejant trams dels 86.000 milions d'euros aprovats a mesura que Grècia va complint els compromisos acordats.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»