Iglesias demana a Rajoy que convoqui tots els partits a la Moncloa per afrontar el terrorisme
"Ni la reforma del Codi Penal ni els bombardejos serveixen per reduir l'amenaça", diu el líder de Podem
El secretari general de Podem, Pablo Iglesias, demana al president del Govern una reunió a la Moncloa per abordar una estratègia comuna davant l'amenaça terrorista després dels atemptats de divendres a París. Iglesias, que s'ha reunit aquest dilluns amb els líders de CCOO i la UGT, considera que és necessari un Consell de la Pau Consell de la Pau, on siguin presents tots els partits, les forces socials i experts en processos de pacificació.
El líder de Podem fa aquesta sol·licitud perquè considera que el pacte antigihadista que van firmar el PP i el PSOE al febrer no és la solució per afrontar el terrorisme islamista.
Si bé admet que hi ha "elements positius" com una millor coordinació de la intel·ligència, per Iglesias l'acord posa "massa accent en el dret penal" i renuncia a "elements garantistes" del dret. "Si fos eficaç estaríem disposats a discutir-ho, però ni la reforma del Codi Penal ni els bombardejos serveixen per reduir l'amenaça", ha assenyalat, i ha assegurat que el més efectiu és actuar sobre les causes.
PETICIÓ PER SMS
"És necessari que el president ens convoqui a tots a Moncloa", ha opinat Iglesias, que ha explicat que va enviar a través de SMS i de forma oficial la seva proposta a Rajoy. Segons el número u de Podem, el president li va respondre que llegiria amb calma el seu suggeriment així que trobés un moment, ja que és a la cimera del G-20 a Turquia.
Iglesias, que també va enviar el document als líders del PSOE i Ciutadans, ha explicat que no ha obtingut cap resposta, en canvi, de Pedro Sánchez ni d'Albert Rivera a la seva proposta de convocar un Consell de la Pau. Sánchez s'ha limitat aquest dilluns a reclamar-li que se sumi al pacte antigihadista.
"El que és fonamental és que el Govern es mogui, que ens convoqui a les diferents forces polítiques", ha reclamat Iglesias, que ha insistit que arribar a acords per afrontar el terrorisme és més que "posar la firma en un paper".
MISSATGE A HOLLANDE
Notícies relacionadesEl secretari general ha expressat la seva solidaritat amb el poble francès després dels atemptats i ha afirmat que comprèn "la ràbia del president Hollande", però l'ha encomiat a recordar l'actitud d'Estat de l'exmandatari francès Charles De Gaulle més enllà del poder de la imatge de bombardejos o "avions enlairant-se".
"És el moment dels estadistes, de no pensar amb l'estómac, de pensar amb el cap i tenir prou altura d'Estat", ha afirmat.
Atemptats a París Terrorisme islàmic Pablo Iglesias Partits Polítics Govern L'Estat Islàmic Terrorisme Podem Mariano Rajoy
- Tecnologia «Guanyava 150 K a l’any, ara sobrevisc venent a eBay»: l’enginyer que va perdre la feina per la IA
- Mossos identifica el santvicenti desaparegut com el jove mort atropellat a Viladecavalls fa deu dies
- FLICK SE CITA AMB DECO I BOJAN La remodelació del Barça que ve: «Sé el que vull, s’ha de millorar»
- Dos grups d’experts reformaran la DGAIA en un termini de tres mesos
- L’atropellament revifa el malestar veïnal a Cornellà pel trànsit
- Parlament Junts porta al Consell de Garanties Estatutàries l’ajornament de la taxa turística
- Nou reglament d’estrangeria El Govern avisa als ajuntaments que han de complir la llei i no negar el padró a persones migrants
- El Cercle rebutja frontalment una fusió BBVA-Sabadell per frenar l’excessiu poder de Madrid
- Transport públic Barcelona estrena l'X3, la tercera línia de bus exprés que unirà L'Hospitalet i el Paral·lel
- Sinistralitat viària Catalunya tindrà sis nous radars autònoms per a les carreteres amb més accidents de trànsit