Ada Colau participarà en els actes de protesta contra la imputació de Mas per la consulta del 9-N

Organitzacions independentistes han convocat concentracions davant el TSJC aquest dimarts per la declaració d'Ortega i Rigau

L'alcaldessa de Barcelona i els sindicalistes Àlvarez i Gallego assistiran a la lectura del manifest a la plaça de Sant Jaume

Joana Ortega, en la roda de premsa per comunicar les dades del 9-N.

Joana Ortega, en la roda de premsa per comunicar les dades del 9-N. / ELISENDA PONS

1
Es llegeix en minuts

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, participarà aquest dimarts en els actes de protesta contra la imputació d'Artur Mas per la celebració de la consulta del 9-N. El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va decidir citar a declarar el 15 d'octubre com a imputat el president Mas per la querella presentada per la fiscalia per presumpta desobediència per la celebració del procés participatiu del 9-N del 2014. El jutge de l'alt tribunal català Joan Manel Abril també va acordar citar a declarar com a imputades l'exvicepresidenta del Govern Joana Ortega i la consellera d'Ensenyament en funcions Irene Rigau aquest dimarts.

A més de l'alcaldessa Colau, també participaran en la protesta els secretaris generals de Comissions Obreres, Joan Carles Gallego, i de la UGT, Josep Maria Àlvarez, i el president del Pacte Nacional pel Dret a Decidir, Joan Rigol.

Notícies relacionades

La primera a declarar aquest dimarts serà la consellera Rigau, que ho farà a les 9.30 hores, i més tard, a les 15.30 hores, ho farà l'exvicepresidenta Ortega. En aquells moments hi ha convocades concentracions davant la seu del TSJC i a la tarda, a les 19.30 hores, als ajuntaments catalans. A la protesta al consistori de Barcelona, en què es llegirà un manifest del Pacte Nacional pel Dret a Decidir, també hi assistiran els sindicalistes Àlvarez i Gallego. 

La protesta ha sigut organitzada per la campanya '#9Nsomtots', en què també es demana l'enviament de cartes al TSJC. Les organitzacions independentistes també han organitzat concentracions dijous, quan declararà Artur Mas, coincidint amb el 75 aniversari de l'afusellament de Lluís Companys.