Felip VI al Parlament Europeu: "Comptin amb una Espanya unida"
El monarca espanyol insisteix, en el seu primer discurs davant l'Eurocambra, que la Unió Europea s'ha fet "a base de sumar, no de dividir"
El rei Felip VI visita el Parlament europeu i defensa la unitat d’Espanya i una Europa forta i solidària. /
En la seva primera intervenció com a monarca davant el Parlament Europeu, el rei Felip VI ha assegurat que la Unió Europea pot tenir "la seguretat de poder comptar amb una Espanya unida i orgullosa de la seva diversitat". A més, ha assenyalat que "Europa s'ha construït sobre la voluntat de sumar i no de restar; d'unir i no de dividir". "Sóc europeu perquè sóc espanyol", ha recalcat.
Encara que en cap moment de la seva al·locució ha fet menció explícita al repte sobiranista a Catalunya, les dues declaracions de Felip VI han sigut interpretades per la premsa nacional i estrangera en clau de missatge sobre el procés català. En realitat, totes les mirades estaven posades en el que el Monarca pogués dir sobre Catalunya --encara que fos de forma velada-- davant el més gran fòrum polític europeu.
En aquesta clau s'interpreta també la reunió informal que al migdia el Rei celebrarà amb la cancellera alemanya, Angela Merkel, i amb el president francès, François Hollande.
El contingut del discurs no ha agradat als eurodiputats nacionalistes. Així, s'ha pogut veure com el convergent Ramon Tremosa, entre altres, ni s'ha aixecat ni ha aplaudit el discurs del Monarca.
El diputado convergente Ramon Tremosa ni aplaude ni se levanta al final del discurso de Felipe VI pic.twitter.com/8fbvAtE5pH
— antonio baquero (@antoniobaqueroi) 7 de octubre de 2015
El Monarca ha vist com, just començar el seu discurs, els diputats d'Esquerra Plural abandonaven l'hemicicle.
Notícies relacionadesEl president del Parlament Europeu, l'alemany Martin Schulz, havia convidat el rei Felip VI a intervenir en la sessió plenària per commemorar el 30è aniversari de l'ingrés d'Espanya a la Unió Europea.
La d'aquest dimecres ha sigut la primera ocasió que Felip VI es dirigeix al Parlament Europeu, precedida per les dues anteriors intervencions del seu pare, Joan Carles I, el 1986 i el 1998.
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Cas obert La família de Pol Cugat, el jove assassinat en una plantació de marihuana, demana una altra vegada a Google que l’ajudi a trobar el seu cos
- Sense Flick, però amb Lamine
- Investigació en curs Detinguts dos sospitosos pel robatori al Louvre
- Acte a Castella i Lleó Sánchez titlla d’«indecent» que Mazón segueixi al capdavant de la Generalitat: «¿Algú sap on és Feijóo?»
- Mobilitat L’oci nocturn dificulta els accessos a l’Hospital del Mar
- Reforma urbanística a sant adrià Alcampo deixa de prorrogar alguns lloguers per obrir pas a Inditex
- Fernando Silva, CEO de Siemens Iberia a Espanya i Portugal: "Volem arribar als 1.000 empleats a Catalunya per a l’any 2030"
- Inversions transatlàntiques Firmes espanyoles tenen contractes de defensa als EUA per 28.397 milions
- El pols dels aranzels La Xina i els Estats Units anuncien un consens comercial
