QUERELLA PEL 9-N
El PP nega que la imputació respongui a una "oportunitat" política
El portaveu dels populars al Congrés carrega contra l'evolució de Mas i lamenta la seva estratègia electoral
Xavier Garcia Albiol i Rafael Hernando (dreta), ahir al Congrés. /
El PP nega que la imputació d'Artur Mas, Joana Ortega i Irene Rigau respongui a cap casualitat ni objectiu polític i insisteix que es tracta d'una decisió de la justícia. "Són decisions que tenen a veure amb l'ordenament i no amb l'oportunitat", ha descartat el portaveu al Congrés, Rafael Hernando, que ha recordat "les conseqüències" per als que vulneren la llei "sigui qui sigui la persona".
"És una decisió de la justícia que no té res a veure amb el normal funcionament de la resta de les institucions" ha assegurat Hernando després de les crítiques rebudes acusant el Govern de "persecució política" i instrumentalització de la justícia en benefici propi.
Hernando ha eludit pronunciar-se sobre si la imputació afecta negativament la possibilitat perquè Mas sigui investit president, però li ha aconsellat que "treballi per restaurar la fractura i les ferides que ha provocat en el si de les famílies i la política". En aquest sentit, el portaveu ha manifestat els seus dubtes que Junts pel Sí elegeixi un altre candidat a presidir la Generalitat o prengui alguna altra "mesura dràstica".
CRÍTIQUES A MAS
Notícies relacionades"Al final, l'astúcia de Mas ha consistit a destruir una coalició, unir-se al radicalisme, perdre escons a dojo i aquest és un balanç molt trist", ha opinat i ha lamentat que la campanya electoral del 27-S fos d'"hostilitat" manifesta contra el PP. "Hem hagut de suportar insults, assetjament i vexacions de tot tipus al carrer", ha criticat.
Per al portaveu del PP al Congrés, el Govern sempre ha tingut les portes obertes al diàleg i ara, després del resultat electoral, segueix existint la voluntat d'escoltar els representants catalans. Tot i així, li ha demanat a Mas que "expliqui què volen fer a Catalunya".
- Al minut Guerra Ucraïna-Rússia, en directe, última hora del conflicte
- Registrat a Downdetector Instagram i Facebook cauen: reporten errors a Espanya i altres països
- Patrimoni industrial La Generalitat adquirirà les Tres Xemeneies del Besòs i acolliran un projecte d’activitat econòmica
- Investigació a Barcelona La mare del nadó maltractat va recriminar al seu marit que havia «sacsejat» el petit de sis setmanes
- PP Feijóo demana eleccions a Sánchez i urgeix a una «reconstrucció nacional» davant l’actual «nivell de degradació»
