EL CAS DELS ERO
Anticorrupció demana a la jutge que imputi l'exministre Manuel Pimentel
L'exresponsable de Treball del PP va presidir dues empreses investigades per malversació, prevaricació, falsedat, tràfic d'influències i frau

L’exministre de Treball del Govern del Partit Popular, Manuel Pimentel, en una imatge del 2011.
La Fiscalia Anticorrupció ha sol·licitat a la jutge María Núñez Bolaños, que investiga el cas dels expedients de regulació d'ocupació (ERO) irregulars, que imputi l'exministre de Treball Manuel Pimentel per les ajudes de la Junta a Graficromo i Taller de Libros, dels quals va presidir els consells d'administració.
En un escrit elevat al Jutjat, el Ministeri Públic assegura que els fets investigats al voltant de les ajudes a aquestes societats podrien ser constitutius de delictes de malversació de cabals públics, prevaricació, falsedat, tràfic d'influències i frau.
PEÇA SEPARADA
Notícies relacionadesPer això, la Fiscalia sol·licita a la instructora que formi una peça separada amb els pagaments realitzats per la Junta en els expedients de Graficromo --inclosa l'associació d'extreballadors-- i Taller de Libros i imputi un total de 25 persones, entre les quals hi ha diverses ja imputades en la causa.
Així, Anticorrupció ha sol·licitat la imputació en aquesta peça separada de l'exconseller d'Ocupació Antonio Fernández, de l'exviceconseller d'Ocupació Agustín Barberá, dels exdirectors de Treball Francisco Javier Guerrero, Juan Márquez i Daniel Alberto Rivera, o de l'exdirector de l'agència IDEA Jacinto Cañete.
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Les batalles del Madrid Florentino declara la guerra a tothom
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- TELEVISIÓ I MAS Sandra Barneda
- Querella del PSOE El Suprem nega delicte d’odi a Abascal per proposar penjar Sánchez
- Nit del 21 de setembre La Baixada de l'Àliga, l'acte més multitudinari de les festes de Santa Tecla de Tarragona: horari, recorregut i talls
- El memorial als afusellats del Camp de la Bota arriba amb vuit anys de retard
- La discoteca Pacha es reinventa amb la mítica marca eivissenca Ku
- El cine espanyol pren Sant Sebastià
- Els nous ‘TN’