CRÍTICA AL GOVERN PER ENVAIR COMPETÈNCIES AUTONÒMIQUES
El PSE proposa al PNB reformar la Constitució abans de modificar l'Estatut de Gernika
Idoia Mendia aconsella no desbordar la Carta Magna per no repetir l'"exemple català, que ha sigut nefast"
Idoia Mendia, secretària general dels socialistes bascos, escolta Pedro Sánchez, secretari general del PSOE, el 16 de juliol passat, en la seva visita de dos dies a Euskadi. /
La secretària general del PSE, Idoia Mendia, ha proposat al PNB reformar la Constitució abans d'emprendre una modificació "profunda" de l'Estatut de Gernika. La dirigent socialista ha advertit del risc d'anar "pel camí contrari", ja que adverteix que si es desborda el marc de la Carta Magna, "s'estarà repetint l'exemple català, que ha sigut nefast".
En una entrevista concedida a Europa Press Televisión, Mendia ha considerat "important" que els nacionalismes democràtics moderats participin en la reforma constitucional i ha afirmat que veu voluntat en el PNB de participar en aquest procés. A més, ha instat els partits catalans a sumar-se a aquesta modificació, tot i que ha matisat que aquest plantejament "no serveix per a aquells que ja han decidit anar-se'n" de l'Estat espanyol.
Idoia Mendia ha criticat que el Govern espanyol envaeixi, "dia sí i dia també", les competències de les comunitats autònomes, i ha defensat la necessitat de modificar "el que hem vist que no funciona bé".
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Investigació pel 29-O "Un puto desastre serà això presi", va escriure Mazón a Feijóo en la dana
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
