La Generalitat comença una campanya institucional per insuflar "optimisme" als catalans
L'Executiu català rebutja vincular els comicis del 27-S amb el lema escollit: 'Preparats per fer una Catalunya millor. Fem-ho'
El cost de producció i difusió puja a 1.360.000 euros
La Generalitat inicia aquest dilluns una nova campanya institucional amb la qual pretén insuflar "ambició i optimisme" als catalans, en un moment en què es comença a entreveure la sortida de la crisi econòmica. 'Preparats per fer una Catalunya millor. Fem-ho', és el lema que a partir d'aquesta nit es podrà veure en espots televisius, falques de ràdio i anuncis en premsa escrita. El secretari de Comunicació, Josep Martí, ha presentat aquest matí la campanya i ha negat qualsevol vinculació amb els comicis que el president Artur Mas té previst convocar per al pròxim 27 de setembre.
"Amb els indicadors millorant (baixada de la taxa d'atur, quart any de rècord en exportacions o la tendència alcista en el consum) enteníem que era un bon moment per implicar els catalans (...) en l'impuls final per fer irreversible la recuperació econòmica", ha assegurat Martí, que ha subratllat que la campanya se centra en dos eixos: la recuperació econòmica i l'Estat del benestar. "Qualsevol altra anàlisi ja és una interpretació de qui miri la campanya", ha afegit abans de destacar que "la Generalitat no hi pot fer res" si es fan altres lectures en clau electoralista o sobiranista. No obstant, serà difícil evitar aquestes interpretacions, ja que l'espot televisiu comença amb aquesta frase: "Una nova realitat s'acosta carregada d'esperança i renovada il·lusió".
Així mateix, el secretari de Comunicació ha explicat que la campanya comença aquest dilluns, just després de les municipals d'aquest diumenge, a causa de la parada que imposa la llei en els períodes electorals, ja que fixa que dos mesos abans d'uns comicis no es poden fer aquesta mena d'accions.
Notícies relacionadesLa campanya, que té per 'leit motiv' 'Preparats' i que estarà present en tota la publicitat i informació institucional de la Generalitat més enllà de la durada inicial de la campanya, ha tingut un cost total de gairebé 1.400.000 euros, dels quals 72.297,50 euros s'han utilitzat per a la producció, adjudicada a l'empresa DDB Tandem a través d'un procediment negociat en què van concórrer set agències de publicitat, i 1.295.000 és el cost de la inversió en difusió, que es vehicularà a través de la central de mitjans Focus Media. Per sortir al pas de possibles crítiques pel cost de la campanya, Martí ha posat com a exemple una altra campanya institucional de la Generalitat, la de 'Som-hi' que va posar en marxa el tripartit, i que va tenir un cost de 2,6 milions d'euros.
La durada de l'actual campanya serà de sis setmanes i es vehicularà a través d'espots en cadenes de televisió públiques i privades, falques radiofòniques, anuncis en premsa escrita, les webs dels principals mitjans, així com en cartells exteriors i en sales de cine.
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- El Liceu Mar transformarà el Port Vell i costarà 50 milions d’euros
- En ple estiu Barcelona tanca la font ornamental de Glòries convertida de facto en piscina infantil
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent