Camacho diu que Ciutadans és "d'esquerres" i els acusa de ser "canviants i mutables"

La líder popular a Catalunya destaca la "serietat i solidesa" del PP i reconeix el seu "desgast" com a partit de Govern

La líder del PPC, Alícia Sánchez-Camacho, durant una entrevista amb EFE.

La líder del PPC, Alícia Sánchez-Camacho, durant una entrevista amb EFE. / EFE / MARTA PÉREZ

1
Es llegeix en minuts

Alicia Sánchez-Camacho, presidenta del PPC, ha dit que Ciutadans es va presentar als seus inicis a Catalunya com un partit d'"esquerres" i que és una formació que, segons la seva opinió, es caracteritza per tenir uns principis "canviants i mutables" en funció del territori al qual dirigeix el seu discurs.

Sánchez-Camacho, en una entrevista a EFE, ha rebatut així les afirmacions del secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, que va definir la formació d'Albert Rivera com de "dreta civilitzada", etiqueta que la dirigent del PPC atribueix a una "estratègia política" dels socialistes a causa de la seva por a perdre vots en favor de C's en les diferents cites electorals d'aquest any.

La líder dels populars catalans ha recordat que els líders de Ciutadans proclamaven "des de la tribuna del Parlament" que eren un partit d'"esquerres. "Hem conegut Ciutadans quan defensaven que eren un partit d'esquerres, a favor de l'avortament, del matrimoni homosexual, en contra de l'educació concertada...", rememora a manera d'exemples la presidenta del PPC i, en aquest sentit, ha sentenciat: "Jo no els he conegut amb un programa de centre, els he conegut amb un programa d'esquerres".

CONDICIONATS PEL TERRITORI

Segons Sánchez-Camacho, C's es caracteritza per ser un partit amb uns principis i uns valors "absolutament canviables i mutables" en el temps i condicionats, a més, al seu territori d'actuació en cada moment, i per això s'ha preguntat quin serà el seu programa electoral en les diferents cites electorals.

"El que deien fa uns anys no és el que diuen ara. Ja veurem amb quin programa es presenten a les eleccions", ha postil·lat la dirigent popular. En contraposició, Sánchez-Camacho ha destacat la "serietat i solidesa" del PP, encara que ha reconegut el "desgast" que estan tenint els populars com a partit de Govern.

Notícies relacionades

La líder dels populars a Catalunya ha assenyalat que en campanya defensaran la "gestió" d'un partit "seriós" com és el PP, davant les "imatges, el fet de caure simpàtic o el voluntarisme" d'algunes formacions com la de Rivera.

Per la presidenta del PPC, tant C's com Podem són partits "frontissa" que recullen vots "de càstig" del PP i del PSOE, encara que ha valorat com a "positiu" que emergeixin partits que no són nacionalistes i facin front a l'"independentisme radical" del president de la Generalitat i líder de CiU, Artur Mas.