Mas confirma la creació de dos comissionats per impulsar la transparència i la transició nacional
L'exmagistrada Núria Bassols i el president del Consell Assessor per a la Transició Nacional, Carles Viver Pi Sunyer, ocuparan, respectivament, aquests dos càrrecs
El president anuncia la voluntat de crear una conselleria d'Exteriors, però la pròxima legislatura
El president Artur Mas, aquest dimarts, en la compareixença de premsa que ha ofert. /
En una llarga compareixença en què ha aprofitat per tornar a reiterar l'acció del Govern en les seves diferents àrees, el president de la Generalitat, Artur Mas, ha anunciat aquest dimarts la creació de dos comissionats destinats a impulsar la transparència i l'anomenada transició nacional.
Núria Bassols, exmagistrada del TSJC i actualment directora d'un programa de transparència, i Carles Viver Pi Sunyer, president del Consell Assessor per a la Transició Nacional, ocuparan els càrrecs en transparència i transició nacional. "No ens obliga a gastar més diners, ja estan adscrits a la Generalitat, però donem impuls polític i governamental a aquests dos programes", ha explicat el president. La setmana que ve es nomenaran oficialment aquests dos càrrecs.
Respecte al comissionat de transparència, aquesta figura dependrà de l'àrea de Governació, en mans de la vicepresidenta, la dirigent d'Unió Joana Ortega. La seva funció serà desplegar la llei de transparència aprovada recentment i els decrets corresponents.
Notícies relacionadesPer la seva banda, el comissionat de transició nacional portarà a terme, entre altres mesures, l'"elaboració d'un pla executiu per fer balanç de les estructures d'Estat disponibles en el marc legal vigent" i les necessàries en cas de disposar d'un "Estat propi". Entre altres objectius, el comissionat de transició nacional impulsarà la hisenda pròpia.
CONSELLERIA D'EXTERIORS
Mas també ha anunciat la seva voluntat de convertir l'actual secretaria d'Exteriors del Govern en una conselleria, però la pròxima legislatura. Un "Departament d'Exteriors", per subratllar el paper de projecció exterior de Catalunya.
- Les causes de l’excap del Govern Pujol esgrimeix "marcadors d’Alzheimer" davant el tribunal
- Els suports que van conduir Trump a la victòria s’erosionen
- Urbanisme La UPF enderroca les últimes cases dels militars de la Ciutadella
- Home atrapat Rescaten un home tancat al recinte d'un prostíbul a Medinyà
- LLIGA DE CAMPIONS Courtois maquilla una sacsejada
- Enquesta de Sanitat El consum d’alcohol, tabac i cànnabis cau significativament entre els joves, però es manté l’ús de vaporejadors
- Estudi activat Detectat un cas de tuberculosi entre els treballadors de les obres del Camp Nou
- Condemna per corrupció Laura Borràs considera una «tortura» que el Govern encara no hagi resolt la seva petició d’indult
- Al centre logístic BCN8 Desapareixen a Sabadell 3.767 paquets d’Amazon valorats en 200.000 euros en un enviament d’Alemanya a Espanya
- En una anàlisi de sang El primer test per predir l’Alzheimer: Catalunya desenvolupa un biomarcador que anticipa quins pacients amb deteriorament cognitiu lleu tindran la malaltia
