Els regidors socialistes de Girona que van abandonar el PSC passen a ser regidors no adscrits
Pia Bosch sosté que fan aquest pas per "fidelitat al programa i als votants socials que van donar la seva confiança fa tres anys i mig"
Pia Bosch i Manel Nadal, en un dels seus últims actes del PSC. /
Els cinc regidors socialistes que van abandonar el PSC la setmana passada han anunciat que, després de ser expulsats del grup socialista a l'Ajuntament de Girona, seguiran al consistori com a regidors no adscrits.
En roda de premsa, una dels regidors, Pia Bosch, ha assegurat que fan aquest pas per "fidelitat al programa i als votants socials que els van donar la seva confiança fa tres anys i mig".
Ha assegurat que els vots ciutadans que els van donar suport en les últimes eleccions municipals "no són propietat del PSC, sinó d'un model i d'un projecte de ciutat que havien representat els set regidors del grup socialista", i que tots cinc continuaran fent fins al maig del 2015.
Bosch ha reivindicat la feina feta pels regidors socialistes fins avui, que s'ha vist reflectida a nivell institucional i de presència als barris, i que han estat fidels a un "model de ciutat econòmicament dinàmica i socialment justa".
Ha afirmat que l'Ajuntament "pertany als ciutadans i no a les cúpules dels partits", i ha considerat que expulsar-los del grup socialista suposa un debilitament de la feina d'oposició.
Els cinc regidors que van abandonar el PSC són Pia Bosch, Xavier Amores, Àngel Quintana, Joaquim Bonaventura i Amèlia Barbero, i compten amb el suport dels exalcaldes Joaquim Nadal i Anna Pagans, l'exconseller de la Generalitat Joan Manuel del Pozo i una vintena d'exregidors de Girona.
- Londres 1960 L’única vegada que Espanya tampoc va participar a Eurovisió: aquest va ser el motiu
- Ensenyament A 4t d’ESO triaran entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Automobilisme Lando Norris conquista el Mundial de Fórmula 1 i evita el miracle de Verstappen
- Consulta popular Guanya el ‘sí’ a Gósol i el municipi passarà a formar part de la província de Barcelona
- Crisi sanitària Així operen els gossos que rastregen a la recerca de senglars morts per la pesta porcina
- Pesta porcina Experts catalans, espanyols i europeus rastrejaran la possible fuga de la pesta porcina des d’un laboratori
- La legislatura catalana Òscar Ordeig, el conseller amb més ‘aldarulls’ sobrevinguts al Govern
