Coses que mai creuries
La CUP demana a Mas que fiqui ERC al Govern per «blindar la consulta» La força assembleària, «disposada a tot» pel 9-N

David Fernàndez i Isabel Vallet flanquegen el seu company Quim Arrufat, ahir al Parlament. /
Entrar en la zona desconeguda, com s'ha batejat aquesta època que neix amb la suspensió de la consulta del 9-N, comporta veure coses que un mai creuria, com deia el replicant Nexus 6 a Blade Runner. Per exemple, que un grup polític li demani al president de l'Executiu que inclogui en el seu Govern un altre partit, que no és el que fa la petició. Així, la CUP va proposar ahir a Artur Mas que fiqui ERC al Govern «per blindar la consulta». ¿I ells? Bé, ells van dir estar «disposats a tot». És a dir, no es van tancar les portes, però que tampoc era l'objecte de la proposta.
L'exigència va agafar per sorpresa a tothom. També els republicans. Sí que és veritat que a la cimera de divendres passat es va parlar del tema i, de fet, Oriol Junqueras ha repetit fins a atipar-se'n que volia entrar al Govern per, amb les mateixes paraules que va utilitzar ahir la CUP, blindar la consulta. I avui fa tot just una setmana, la número dos d'Esquerra va insinuar al Govern que, si després de la suspensió del TC a CiU li tremolaven les cames, que s'apartessin, que es posaven ells al timó.
Bona sintonia
La petició de la CUP constata la bona sintonia que estan mostrant amb els republicans. Dijous passat, Junqueras i David Fernàndez es van deixar veure junts pels passadissos del Parlament, i fins i tot van fer un off-the-record a dues veus amb la premsa. Divendres, a la cimera, després del recés per dinar, els sis participants d'ERC, ICV-EUiA i la CUP van entrar per parelles i barrejats a la sala on es desenvolupava la reunió. Junqueras amb Herrera, Joan Mena amb Fernàndez (a l'alegre crit del de la CUP «els comunistes, junts») i Marta Rovira, amb Quim Arrufat.
Notícies relacionadesAbans que ningú tingués la temptació de ficar ICV també al Govern, la portaveu ecosocialista, Dolors Camats, va córrer a desmarcar-se'n. «Més enllà de la consulta, el Govern decideix coses. I nosaltres hi som, precisament, per combatre aquelles coses que decideix el Govern», va dir en referència a les polítiques socials i, singularment, les retallades.
Maurici Lucena (PSC) també va fer la seva aportació. «David Fernàndez ha agafat el gust a fer-se fotos a Palau», va manifestar, obviant que a la cimera també va ser-hi Quim Arrufat i aquest va ser el que, al cap i a la fi, havia fet, minuts abans, la sorprenent proposta al president.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sessió de control Illa esquiva l’«ordinalitat» però garanteix que complirà «tot el pactat» amb ERC sobre el finançament català
- Avenç científic La recerca d’un tractament per a una nena amb un càncer agressiu obre una bretxa d’esperança davant una malaltia minoritària
- FUTBOL El Reial Madrid supera els 200 milions en fitxatges de classe mitjana i encara li falta un galàctic al migcamp
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI