'CAS MERCURI'
Ballesteros reitera davant la jutge que va renunciar a cobrar les retribucions de la FMC
Segons ha explicat l'alcalde de Tarragona, es va negar a aquestes remuneracions al considerar que no eren adequades, ja que la seva assistència a les reunions de la federació era puntual

L’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros. /
L'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros (PSC), ha reiterat aquest dijous davant la jutge que instrueix el 'cas Mercuri' que va renunciar a cobrar les retribucions que altres alcaldes percebien perquè no les considerava adequades, i per això ha demanat que se'l desimputi del cas.
Ballesteros s'ha mostrat molt tranquil i somrient després de declarar als jutjats de Sabadell, on ha comparegut per la seva imputació juntament amb 39 alcaldes més en la peça del 'cas Mercuri' que investiga un presumpte cobrament de sobresous per part de 44 alcaldes de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC)sobresous Federació de Municipis de Catalunya .
"Ha sigut una declaració molt breu", ha manifestat el regidor de Tarragona, que ha sortit de l'edifici a pas ràpid i sense voler atendre els mitjans de comunicació que s'han concentrat davant la porta.
En la seva declaració, segons l'Ajuntament de Tarragona, Ballesteros ha sol·licitat que se'l desimputi perquè no va cobrar cap retribució econòmica al considerar que no era adequat, ja que la seva assistència a les reunions de la FMC era puntual. De fet, Ballesteros ha presentat una altra vegada a la jutge els justificants que demostren que no va rebre cap ingrés econòmic, segons aquestes mateixes fonts.
Aquest dijous també han comparegut davant la jutge els alcaldes de Pontons, Lluís Caldentey, i de Riudecanyes, Josep Maria Tost, en una jornada en què està previst que declarin exalcaldes imputats com el de Mataró, Joan Barón, o la de Salt, Iolanda Pineda.
Per la seva part, Tost (CiU) ha explicat que creia que "estava en l'absoluta legalitat" pel que fa als cobraments de la FMC, però, tot i això, ha admès que la federació "potser no ho va gestionar bé o no ho va declarar", en referència al fet que les retribucions dels alcaldes figuraven en els pressupostos com a "dietes". Tost, a més, ha afegit que "cada any" rebien "el certificat d'Hisenda".
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Un professor del Conservatori del Liceu, acusat d’agressió sexual
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció