El PSOE convocarà un congrés extraordinari al juliol
El pitjor resultat de la història que ahir va registrar el PSOE ha portat avui la cúpula del partit a decidir convocar un congrés extraordinari per elegir un nou líder. Alfredo Pérez Rubalcaba posa així punt final a la seva etapa al capdavant d'un PSOE al qual els seus electors han girat l'esquena a tot Espanya menys a Andalusia, Extremadura i Astúries.
Rubalcaba, que ha comparegut en roda de premsa, ha anunciat que aquesta cita per elegir la "nova direcció" se celebrarà els dies 19 i 20 de juliol. "S'ha d'assumir la responsabilitat política d'uns mals resultats, ho assumeix la direcció i en particular el seu secretari general. Aquesta direcció no ha de ser la que organitzi les primàries obertes, perquè hem de assumir aquesta responsabilitat política", ha declarat. "Congrés extraordinari i nova direcció; és el que he proposat i és el que el partit ha acceptat", ha continuat.
A la sala, Rubalcaba ha comparegut acompanyat únicament per Elena Valenciano, la candidata europea, una soledat que no és així, segons l'encara secretari general. "Em sento acompanyat", ha assegurat.
PRIMER CONGRÉS, DESPRÉS PRIMÀRIES
El dirigent ha assegurat que no es presentarà a les primàries, una cosa que, ha comentat, va decidir fa temps. Segons ha explicat, l'hi havia comunicat a Valenciano, el secretari d'organització, Óscar López, i a l'expresident Felipe González. Rubalcaba no ha volgut dir si significa el seu final polític de manera definitiva. "Respecte al meu futur personal, temps tindrem de parlar-ne", ha afirmat. "Del meu futur en parlarem després", ha dit quan se li ha repreguntat. ¿I per què no ha dimitit?, se li ha plantejat en un altre moment. "Perquè la responsabilitat és meva i la meva responsabilitat com a secretari general s'acaba quan n'hi hagi un de nou", ha respost.
Notícies relacionadesRubalcaba ha defensat el pla de primer congrés i després primàries, perquè aquesta nova direcció és la que ha d'organitzar el nou partit. Aquesta fórmula no és la que prefereixen Eduardo Madina i Carme Chacón, que defensen que se celebrin primer les primàries. "Només si primer ens obrim a la societat, la societat s'obrirà a nosaltres. El canvi comença per nosaltres", ha escrit l'exministra de Defensa avui a Twitter.
Pel que fa a la caiguda dels socialistes a Catalunya, el secretari general del PSOE ha demanat que es continuï recolzant "el diàleg i la reforma constitucional", perquè creu que és la fórmula que s'acabarà imposant.
- Història de superació Quim Vilamajó, escriptor i influencer amb síndrome de Down: «Puc fer les coses bé i també equivocar-me com qualsevol altre»
- Drets laborals El permís laboral de 5 dies que tenen tots els treballadors el 2026 i que molts no estan fent servir
- Entrevista Elena Ibáñez, biòloga cel·lular: "Hi ha estudis que han detectat microplàstics en el semen i en els ovaris"
- Fauna sorprenent Troben un peix que és capaç d’escalar 15 metres de roca a les cascades
- Julián i Miguel Casanova expliquen la Guerra Civil en vinyetes: «Aquest còmic també busca combatre les mentides que circulen per les xarxes»
