BALANÇ DEL 25-N
El director del CEO admet l'error del seu sondeig però recorda l'elevat nombre d'indecisos
Argelaguet, que ha posat el seu càrrec a disposició del Govern, recorda que l'enquesta es va fer després de la Diada
El director del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) de la Generalitat, JordiArgelaguet, ha justificat aquest dilluns el rigor amb què es va fer el sondeig recentsondeig de l'organisme que augurava majoria per aCiU, ha recordat que hi havia moltsindecisos i ha afirmat que el resultat "no l'ha endevinat ningú".
"El meu càrrec està a disposició delGovern, que és qui em va nomenar, i que decideixi el que hagi de decidir, però l'estimació que es va fer en aquell moment es correspon amb les dades", ha dit quan li han preguntat si ha pensat a dimitir, durant una entrevista a Catalunya Ràdio.
Argelaguet ha admès que l'estimació ha estat errònia, però ha constatat que es va fer després de la manifestació de laDiada, però abans d'una campanya "que ha estat molt intensa i en què hi ha hagut molts cops d'efecte".
Sondeig fallit
Notícies relacionadesEl sondeig del8 de novembre donava a CiU 69-71 escons, davant els 62 d'aquesta legislatura; al PP 18-19, i es quedava igual o en guanyava un; el PSC passava a ser tercera força, i passava dels 28 actuals a 15; ERC obtenia 14 escons, quatre més; ICV-EUiA es mantenia amb 10; Ciutadans duplicava representació, de 3 a 6; SolidaritatI quedava fora, mentre que la CUP podia entrar al Parlament (0-3); i constatava un 29,5% d'indecisos.
A laroda de premsa del dia 8, Argelaguet va considerar "complicat que CiU perdi la majoria absoluta" amb les dades d'aquesta enquesta, feta a 2.500 persones entre el 22 i el 30 d'octubre i amb un marge d'error del 2,47%. Sobre els socialistes, va dir que "el PSC no sap trobar gaire bé el discurs que li toca" i que s'evidenciava que tenen un vot ocult, mentre que el PP apuntava a un estancament.
- Estat dels embassaments avui, 5 de maig, a Catalunya: Sau, Foix, Susqueda i la resta de pantans
- L’impuls al biogàs accelerarà el tancament d’abocadors a Catalunya
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- Presó mítica de San Francisco Trump vol reobrir Alcatraz, 62 anys després del seu tancament
- Torna el mític Tren Granota
- El TSJC avala que la Generalitat rescindís la concessió de l'Eix Transversal per assumir-ne la gestió directa
- Segons la Cambra ¿Com afectarà Catalunya la guerra comercial?: 1.000 milions d’euros en vendes, menys contractacions i vi i oli més barats
- Sector clau Barcelona iniciarà els dies festius d’obertura comercial en zones turístiques el 18 de maig a l’espera d’un nou pacte per al 2026
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Compareixença al Parlament Illa anunciarà el redisseny de les telecomunicacions per guanyar una autonomia davant una altra possible apagada