LA REACCIÓ DELS CONSERVADORS CATALANS

Camacho afirma que Rajoy va deixar "descol·locat" Mas amb la seva oferta de diàleg sobre el finançament

La líder del PPC afirma que el president del Govern central va trencar l'estratègia de CiU que "tots els mals vénen d'Espanya"

La dirigent popular repta el president català a un cara a cara per debatre els costos socials i econòmics de la independència

Alicia Sánchez-Camacho, durant el ple de política general, dimecres al Parlament.

Alicia Sánchez-Camacho, durant el ple de política general, dimecres al Parlament. / Albert Bertran

1
Es llegeix en minuts
RAFA JULVE / Barcelona

La líder del PPC,Alicia Sánchez-Camacho, ha afirmat aquest dimecres que el president del Govern,Mariano Rajoy, "va deixar descol·locat" el president de la Generalitat,Artur Mas, a l'"oferir-li dialogar" sobre elfinançamentde Catalunya en la reunió sobre elpacte fiscalque els dos mandataris van mantenir a la Moncloa fa tres setmanes. Aquesta proposta de diàleg la va fer pública dimarts el cap de l'Executiu central, que, a més, va revelar queva sentir que Mas li feia xantatge, Una explicació que la màxima dirigent dels populars catalans ha aprofitat per defensar que, amb aquesta "mà estesa", Rajoy "ha trencat l'estratègia de CiU que tots els mals de Catalunya vénen d'Espanya".

Després de reunir-se amb empresaris a la seu de la patronalFoment del Treball, a qui ha demanat "que s'expressin lliurement i mostrin el seu sentiment" al voltant del debat sobre laindependència, Camacho ha subratllat que les paraules de dimarts de Rajoy i la seva oferta de diàleg evidencien "la gran mentida de Mas", que consisteix a dir que s'ha d'anar cap a la independència perquè no es pot negociar.

Pagar les pensions

Notícies relacionades

Altres "mentides" deCiU, segons la presidenta del PPC, és que asseguri que es podranpagar les pensions si Catalunya se separa de la resta d'Espanya. "No tenen cap dada econòmica ni jurídica que ho demostri", ha asseverat Camacho, que ha destacat que "el 2011 no hi havia tants treballadors a Catalunya per mantenir els pensionistes que hi ha".

Partint d'aquesta i moltes altres discrepàncies, la dirigent popular ha reptat el president Mas a uncara a caraper debatre sobre els costos de la independència, "tant els costos econòmics com els costos socials de la divisió i de la fractura". No obstant, Camacho no s'ha mostrat gaire convençuda que aquesta 'batalla dialèctica' s'arribi a produir. "Mas té porde la realitat, per això no acceptarà, perquè no té capfull de rutacap a la independència i l'únic que li interessa és aconseguir lamajoria absolutai després no sap com ho gestionarà", ha etzibat.