ELS PROLEGÒMENS DE L'ONZE DE SETEMBRE
Jordi Pujol: «S'ha acabat fer la puta i la Ramoneta»
«Hem iniciat un camí de no retorn, de llibertat», assegura el seu fill Oriol
L'expresident diu que «tot l'aparell de l'Estat està mobilitzat contra Catalunya»
Jordi Pujol, al seu despatx del passeig de Gràcia de Barcelona, al juny. /
Clar i català. L'expresident de la Generalitat Jordi Pujol considera que l'etapa delpeix al covei del nedar i guardar la roba està esgotada. Aquesta estratègia, tan pròpia dels governs de CiU en les seves relacions amb l'Executiu central, ha de donar pas a una actitud molt més contundent perquè «Catalunya, sotmesa a les condicions actuals, no és viable». Dit de manera més planera: «S'ha acabat ferla puta i la Ramoneta. El Govern i el Parlament han de ser valents, però la societat també. Ens hi juguem l'autogovern, l'economia, l'Estat del benestar, la identitat. Fins i tot el respecte».
Pujol, que efectua aquestes declaracions en una entrevista al setmanariPresència, afirma que Catalunya, i ell personalment, ha fet tot el possible per entendre's amb Espanya, però ara «el camí està tancat». La consecució del pacte fiscal, que seria un altre intent d'aconseguir l'encaix apuntalant a la vegada l'autogovern, no sembla tenir gaires bones perspectives pel rebuig que ha generat a la resta d'Espanya, lamenta. No obstant, destaca la unitat que hi ha en aquesta comunitat autònoma en la defensa d'un model de finançament millor i dels símbols identitaris just quan «tot l'aparell de l'Estat està mobilitzat contra Catalunya».
Malgrat els mals auguris, l'expresidentsosté que CiU es mantindrà ferm amb el pacte fiscal i avisa que si la seva proposta és «menyspreada», la federació nacionalista «reclamarà el dret a decidir». Evidencia aquí l'impuls sobiranista dels convergents i l'arrodoneix destacant que, «davant l'amenaça, Catalunya no pot renunciar a l'opció independentista». En la seva opinió, la independència «seria viable econòmicament i socialment», però adverteix que el més difícil seria «la consecució» en si de la secessió.
PENJAR SENYERES / Jordi Pujol també aprofita per fer una crida a participar en la manifestació sobiranista de la Diada. Entén que hi haurà qui estigui més preocupat per l'Estat del benestar, o qui temi més per la llengua, o qui posi el focus en el finançament, o en l'Estat propi, però demana la màxima unitat possible tot i admetre que és molt difícil aconseguir-ho.
El seu fill Oriol, secretari general de Convergència Democràtica de Catalunya, també va animar ahir la seva militància a participar en la marxa de la Diada, en l'ofrena floral al monument de Rafael Casanova i a penjar senyeres al balcó per treure múscul en el començament «del curs polític més transcendental de la història recent de Catalunya». «Hem iniciat un camí de no retorn, un camí de llibertat per la via del dret a decidir del nostre poble»,
subratlla el dirigent nacionalista en una carta. El pacte fiscal representa la nova etapa.
- COMPOSTOS QUÍMICS Compte amb els detergents de rentaplats: els pediatres alerten de la seva relació amb la salut intestinal i l’augment d’al·lèrgies en nens
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Els ‘expats’ conquereixen el nou barri del port de Badalona
- La salut de l'expresident Un metge forense visita Jordi Pujol perquè l'Audiència Nacional decideixi si ha de viatjar a Madrid pel judici
- L’oncle de Rubiales li llança ous en la presentació del seu llibre
- Diners ¿Quant ha pujat el preu de la truita de patates l’últim any? ¿I el del cafè amb llet?
- Paritat a la Cambra Catalunya torna a tenir més dones que homes a l’hemicicle del Parlament
- Augment d'al·lèrgies en nens El consell dels pediatres per evitar riscos amb els detergents de rentavaixelles: "Esbandir amb aigua i evitar productes irritants"
- Per la borrasca Claudia La calitja, la pols sahariana en suspensió, cobreix Barcelona i tota la costa mediterrània
- Operació policial Expulsats d’Espanya 16 multireincidents per múltiples delictes comesos a Catalunya
