RECOMANACIONS A LES INSTITUCIONS
Antifrau aconsella controlar més les incompatibilitats de càrrecs públics
L'oficina suggereix més prevenció dels conflictes d'interessos arran del 'cas Niubò'

Rafael Niubò (esquerra) parla amb Josep-Lluís Carod-Rovira, l’abril del 2009. /
L'Oficina Antifrau de Catalunya (OAC) va remetre al maig un escrit al Departament de Governació i Relacions Institucionals en què li recomana fer una anàlisi prèvia de la trajectòria personal i professional dels alts càrrecs per prevenir conflictes d'interessos entre el càrrec que ocupen en el sector públic i les seves relacions amb el sector privat. A més, suggereix a la conselleria incorporar un control previ de les activitats professionals, mercantils o laborals que el càrrec públic hagi desenvolupat amb anterioritat i modificar les normatives existents pel que fa a possibles incom-
patibilitats.
Notícies relacionadesEn aquesta crida a evitar qualsevol tipus de situacions sospitoses, l'OAC insta el Govern a incorporar en la normativa una definició del concepteconflicte d'interessosper evitar esquerdes jurídiques, i a això hi afegeix una altra recomanació, la de comprovar i controlar totes les dades enviades al Registre d'Activitats i de Béns Patrimonials.
CONFLICTE ENTRE GIMNASOS / Antifrau ha enviat aquestes recomanacions a la Generalitat arran d'un cas que va afectar Rafael Niubò, que va ser número dos de Vicepresidència quan Josep-Lluís Carod-Rovira estava al capdavant d'aquest departament. Aquest exdirigent d'ERC tenia al seu càrrec la Secretaria General de l'Esport, encapçalada per Anna Pruna, i a la vegada la seva dona era la directora de la cadena de centres esportius Ubae. Això va motivar una denúncia dels gimnasos DIR el setembre del 2010: els seus responsables van acusar Niubò de paralitzar-los un crèdit de l'Institut Català de Finances (ICF) per construir una altra instal·lació. Les investigacions van constatar l'entramat societari en la construcció de recintes esportius. No obstant, no es va detectar cap acció constitutiva de delicte i no es va traslladar l'assumpte als jutjats, encara que es va redactar la recomanació on Antifrau alerta el Govern perquè incrementi els controls per tal de millorar la transparència.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sector elèctric Iberdrola reforça la seva liquiditat amb una línia de crèdit de 2.500 milions
- Perfumeria i cosmètica Puig factura 2.299 milions el primer semestre, un 7,6% més
- Construcció Habitatge insta les comunitats a pactar un nou pla de 6.660 milions
- Anàlisi i predicció de BBVA Research L’economia catalana alentirà el seu creixement fins a l’1,5% el 2026
- Boom turístic Els hotels sumaran 52.000 habitacions fins al 2028 a tot Espanya