REACCIONS DELS SOCIALISTES CATALANS
El PSC felicita el PP per la seva majoria absoluta i anticipa una etapa de "retrocessos socials i de l'autonomia de Catalunya"
El viceprimer secretari del partit, Miquel Iceta, vincula la derrota socialista a "un patró de conducta europeu"

Miquel Iceta, després de saber-se els primers sondejos que donen majoria absoluta al PP. /
ElPSC no ha esperat l'anunci dels resultats oficials i, davant lacontundència de la victòria del PP que pronostiquen els sondejos apeu d'urna, ja ha felicitat els populars per la seva victòria. El viceprimer secretari del partit,Miquel Iceta, ha comparegut davant els periodistes cinc minuts després detancar-se les urnes i, després de felicitar-se pel desenvolupament "tranquil i sense incidents" de la jornada, ha vaticinat una "nit electoral molt intensa".
Iceta ha destacat eldescens de participació registrat a Catalunya en referència a les últimes generals del 2008, i en comparació amb la mitjana espanyola. El dirigent ha vinculat la contundentderrota del PSOE que indiquen els sondejos a un "patró de conducta electoral europeu", lligat al vot de càstig dels ciutadans als governs per la seva ineficàcia davant lacrisi."Com a demòcrates que som, felicitem el PP per la seva victòria", ha indicat el portaveu dels socialistes catalans, que també ha volgut subratllar el triomf que aquestes mateixes enquestes atorguen al PSC a Catalunya. "Davant aquests resultats provisionals, valorem molt positivament lacampanya de Carme Chacón", ha afirmat.
Iceta ha dit: "Plantarem cara a la majoria absoluta del PP i al retrocés dels drets socials i de l'autonomia de Catalunya que es desprèn del que hem sentit durant la campanya", ha indicat.
Notícies relacionadesEls resultats a Catalunya, i amb el 75% dels vots escrutats, CiU manté la seva victòria per primera vegada en unes eleccions generals a Catalunya al sumar 16 diputats, amb el 74,46% dels vots escrutats, el PSC quedaria en segon lloc, amb 14, el PP sumaria 11, mentre que ICV-EUiA i ERC empatarien amb 3 escons cada un.
En les anteriors eleccions generals, el PSC va obtenir 25 diputats; CiU va ser la segona força, amb 10 escons; el PP la tercera, amb 8; ERC es va quedar amb 3; i {ICV}-{EUiA} en va treure 1.
- Àustria guanya Eurovisió i Melody s’immola
- Pronòstic delicat Operat d’urgència el ferit greu per l’atropellament de Cornellà
- ACTUALITAT BLAUGRANA Flick, sobre la rua multitudinària: «Em vaig quedar impressionat. Va ser increïble»
- CONTEXT Amor lliure i responsable
- Tribunals El jutge va eliminar el perfil de la víctima dels pederastes del Raval
- "No et mata, però et treu la vida": tres dones posen rostre a la fibromiàlgia, la malaltia ‘invisible’
- Investigació ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- EL GIRO D’ITÀLIA Ayuso torna a desafiar Roglic i li retalla un altre segon
- Fórmula 1 Alonso i Sainz il·lusionen a Imola a l’entrar entre els sis primers
- TEMPORADA CITYZEN EN BLANC El Crystal Palace guanya la FA Cup i deixa el City amb les mans buides