CANVIS A LA CARTA MAGNA

El Parlament tomba una maniobra de Solidaritat per anul·lar el ple sobre la reforma constitucional

Els exlaportistes han retirat a última hora les seves firmes al·legant que la sessió "ja no té cap sentit"

El diputat de Solidaritat Alfons López Tena, el 22 de setembre passat al Parlament.

El diputat de Solidaritat Alfons López Tena, el 22 de setembre passat al Parlament. / FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts
JOSE RICO / Barcelona

La mesa i la Junta de Portaveus del Parlament han salvat el ple monogràfic sobre la reforma de la Constitució previst per a aquesta tarda, que durant uns minuts ha quedat en l'aire per una maniobra d'última hora de Solidaritat Catalana. El grup independentista ha retirat les firmes dels seus tres diputats que, juntament amb les d'ICV-EUiA, ERC, Ciutadans i Joan Laporta, permetien la majoria necessària per forçar la sessió.

Notícies relacionades

El diputat de Solidaritat Uriel Bertran ha justificat el canvi d'opinió del seu grup pel fet que la reforma de la Carta Magna ja està sancionada i, per tant, el ple "no té cap sentit". No obstant, la sessió del Parlament està convocada des de fa dues setmanes i se sabia que se celebraria una vegada vençut el termini per forçar un referèndum. Malgrat això, els exlaportistes han esperat fins poques hores abans de l'inici del debat per anunciar la seva marxa enrere.

En una reunió extraordinària, la mesa del Parlament ha admès a tràmit la proposta d'anul·lació del ple, però, tot seguit, la Junta de Portaveus l'ha desestimat, ja que, amb el reglament a la mà, una sessió ja convocada oficialment només es pot paralitzar-se si ho recolzan, almenys, dos grups parlamentaris. Així doncs, el debat sobre la reforma de la Constitució començarà, com estava previst, a les 16.00 hores.