TRIBUNAL BASC
L'instructor del cas contra Ibarretxe desatén el Suprem
La sentència del Tribunal Suprem sobre el cas Botín no ha impressionat el jutge instructor del cas Ibarretxe, Alberto Saiz, que ahir va tornar a denegar l'arxivament de la causa contra el lehendakari i els dirigents socialistes Patxi López i Rodolfo Ares per parlar amb Batasuna. Tots tres van demanar la nul.litat del cas quan el Suprem va confirmar que no hi pot haver judici només amb acusació popular i sense Ministeri Fiscal, però Saiz va firmar ahir un acte en què titlla d'"abús de dret" que els acusats intentin eludir el judici.
Malgrat aquesta decisió, Ibarretxe, López i Ares van anunciar una nova petició d'arxivament, acompanyada aquest cop de la sentència del Suprem, ja que en la primera petició només van al.ludir a la decisió perquè era l'únic que en aquell moment es coneixia.
Notícies relacionadesA més de la iniciativa jurídica per evitar que finalment Ibarretxe s'assegui al banc dels acusats, el Govern basc va carregar ahir contra Saiz. La portaveu, Miren Azkarate (PNB), el va acusar de "fer el ridícul", de guiar-se per "motius extrajurídics" i d'"identificar-se" sempre amb el Fòrum Ermua, que és qui acusa.
Mentrestant, Ibarretxe va declarar ahir al diari argentí Clarín que la societat basca està "fastiguejada" d'ETA i que l'"única" forma de fer front a la banda és amb propostes que moguin els ciutadans contra la violència i a favor de l'acord.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Guia completa Sant Jordi 2025 a Tarragona: parades de llibres i roses a la Rambla Nova, signatures d'autors i propostes
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples