Polèmiques urbanístiques a les Balears
El PSOE demana comptes a Matas pel seu palauet
Acusa el president d'haver pagat una cinquena part del valor de l'immoble
El PP diu que la compra està revisada per Hisenda i es queixa de "difamació"
El Partit Socialista de Balears (PSIB) va exigir ahir al president del Govern, Jaume Matas, explicacions "urgents" sobre el preu del palauet que va adquirir l'octubre del 2006, ja que, si bé té un valor taxat de 4,8 milions d'euros, el cap de l'Executiu sols en pagarà 950.000, va dir ahir el diputat socialista Antoni Diéguez citant dades del Registre de la Propietat.
Matas es va negar a comentar "les paranoies del partit socialista" i va ironitzar sobre la "campanya neta del senyor Francesc Antich", candidat socialista a la presidència del Govern balear. El portaveu del PP balear, Antoni Ramis, va afirmar ahir que l'adquisició està revisada per Hisenda, va acusar els socialistes de "calumniar, mentir i difamar" i els va instar a anar als tribunals.
El PSOE va encarregar una taxació a un professional, que ha optat per l'anonimat "per evitar represà-
lies", segons va exposar Diéguez, que el va rebre el 4 de maig. D'aquest estudi, que compara preus de finques similars publicitades per immobiliàries, en resulta un preu mitjà de 8.145 euros per metre quadrat.
"El palau valdria 4,8 milions d'euros, és a dir, 3,8 milions més del que diu la nota registral. És un diferencial altament xocant", va comentar el diputat, que va instar el líder popular a rendir comptes en 48 hores. "O hi ha una explicació o hi ha alguna cosa rara", va dir el socialista, que també veu punts foscos en la compra del conjunt de l'immoble, que té més veïns. Segons va exposar, la societat Nova Libritja SL "el va comprar per 1,5 milions i en va assumir la restauració, amb un capital social de 3.000 euros i una hipoteca d'1,8 milions". "Sent prudents, podríem xifrar només el valor real de l'edifici en 6 o 7 milions", va afegir.
A L''ESTIL PANTOJA'
Notícies relacionadesPer afrontar els pagaments, Matas va vendre la seva anterior residència de Cas Català per 840.000 euros, dels quals en va destinar 300.000 al palau. "La resta podria haver anat al seu nou apartament de la Colònia de Sant Jordi. Ell dirà", va apuntar Diéguez, que va comparar les pràctiques de Matas amb les d'Isabel Pantoja. Els 600.000 euros pendents del palau els va cobrir amb una hipoteca de la caixa del Col.legi d'Arquitectes.
Quan fa uns mesos se li va preguntar per aquesta compra al Parlament balear, Matas no en va revelar el preu, però en una posterior carta aEl Paísva assegurar que no era tan alt com s'havia publicat (entre 4,9 i 5,4 milions). També va dir que acceptaria l'oficina de control de patrimoni dels polítics pretesa pel PSOE amb la condició de "ser el primer". La iniciativa no va prosperar al votar-hi en contra el PP.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Plataformes digitals La moderadora de continguts de Meta registra un ero històric: 2.062 acomiadaments a la torre Glòries