CORRUPCIÓ URBANÍSTICA A MARBELLA

La dona de Roca, en llibertat amb càrrecs després de declarar com a imputada en el 'cas Malaia'

1
Es llegeix en minuts
EFE / MARBELLA

La dona de l'exassessor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Marbella Juan Antonio Roca, María Rosa Jimeno, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de declarar com a imputada davant el jutge instructor delcas Malaiacontra la corrupció municipal, segons han informat fonts judicials. Jimeno, que està imputada d'un delicte de blanqueig de capitals, ha arribat als jutjats de Marbella a les 9.50 hores i n'ha sortit a les 12.30 hores sense respondre a les preguntes dels periodistes.

La defensa de la dona de Roca s'ha limitat a comentar que el seu client havia anat a col·laborar amb la Justícia i que estava molt tranquil·la, i ha descartat fer comentaris sobre la compareixença davant el jutge Miguel Ángel Torres. En aquesta cita judicial només podien estar presents el fiscal anticorrupció, Juan Carlos López Caballero, i el jutge, al ser secretes les actuacions en aquesta fase de la instrucció, segons fonts judicials.

Presumpte cervell

Juan Antonio Roca va ser detingut el 29 de març per ordre de l'instructor i va ingressar dos dies a la presó provincial d'Alhaurín de la Torre (Màlaga), on va estar fins al 6 d'octubre, quan va ser traslladat a la presó d'Albolote (Granada) per ordre de la Direcció General d'Institucions Penitenciàries.

Notícies relacionades

Els investigadors del cas consideren Roca el presumpte cervell de la trama de corrupció urbanística i municipal de Marbella, tesi ratificada per les escoltes telefòniques practicades en la investigació policial als principals imputats, que van constatar el domini de l'exassessor sobre decisions municipals i l'existència d'acords amb contraprestació econòmica entre ells.

El sumari constata a més l'"immens" patrimoni de Roca i el seu total control en matèria urbanística a l'Ajuntament marbellí. Elcas Malaiava comportar la dissolució de la corporació municipal de Marbella i la creació d'una comissió gestora, al ser empresonada la cúpula del Govern local, amb l'alcaldessa Marisol Yagüe al capdavant.