La nova legislatura
Les JERC uneixen el futur de l'Entesa a l'autodeterminació
200 joves d'ERC es manifesten contra la Constitució i per superar l'Estatut
Les joventuts d'ERC s'han proposat convèncer els seus socis d'ICV-EUiA i del PSC que només l'exercici del dret a l'autodeterminació pot garantir una Generalitat amb polítiques socials d'esquerres "en el mitjà termini". Amb aquest objectiu, i per impulsar una majoria social autodeterminista amb suport de la plataforma Sobirania i Progrés, gairebé 200 joves independentistes es van manifestar ahir fredament i pacíficament a Barcelona sota el lemaSuperem la Constitució. Autodeterminació.
"L'autodeterminació no és per als pròxims tres o quatre anys --va explicar el portaveu de les JERC, Pere Aragonès--, però iniciem ara la batalla ideològica per convèncer les altres forces d'esquerra que només l'exercici d'aquest dret farà possible més polítiques socials quan s'esgoti el desplegament de l'Estatut". En aquesta línia argumental de vincular el futur de l'Entesa a superar la Constitució i l'Estatut en un sentit federal i autodeterminista van intervenir també, en el míting que va tancar la manifestació, les noves diputades de les JERC al Congrés, Laia Cañigueral i Georgina Oliva, i el professor de Dret Constitucional i impulsor de Sobirania i Progrés Hèctor López Bofill.
En declaracions a la premsa, Oliva va criticar que el president José Montilla acudís als actes del Dia de la Constitució. Cañigueral va matisar que estava "en el seu dret", igual que les JERC exercien el de "manifestar-se en contra" de la Carta Magna.
Notícies relacionadesBANDERA REPUBLICANA
La marxa, que va transcórrer tranquil.lament entre l'Arc del Triomf i el passeig del Born, va incloure crits contra la COPE i de "Visca la terra lliure" i el color de tres pancartes i 35 banderes: de les JERC, senyeres estelades i fins i tot una bandera espanyola republicana. Aragonès, que va refusar pronunciar-se sobre la polèmica de les banderes a les conselleries d'ERC, sí que va comminar el jove que duia l'ensenya espanyola republicana que no l'exhibís davant la premsa.
- ¿La política es pot deixar? Pablo Iglesias: "No era feliç: vaig rebre molta violència"
- Acord de les esquerres Bunqueritzats i sense mòbil, el pacte de Podem per no desaparèixer
- Trump dona 48 hores per obrir Ormuz abans que "caigui l’infern" sobre l’Iran
- Càntics islamòfobs ¿Guerra entre religions?
- Desperfectes Els míssils mai se’n van anar
