BTS i Rosalía: la normalitat i l’autocura

1
Es llegeix en minuts
BTS i Rosalía: la normalitat i l’autocura

Rosalía ha irromput en plena Setmana Santa amb Lux i ha sabut convertir aquest marc en alguna cosa més que estètica; l’ha elevat a discurs. La seva proposta, travessada per una espiritualitat distingida, demostra fins a quin punt domina no solament la música, sinó el relat que l’envolta. Tot està mesurat, sí, però fins i tot en un engranatge tan polit s’hi colen les esquerdes.

I aquestes esquerdes importen. Rosalía i el seu entorn han viscut desacords i atabalament per la persistència de paparazzis aquests primers dies de la gira. Ella mateixa ha expressat públicament l’ansietat amb què viu a estones aquesta etapa de la vida, i fins i tot un problema estomacal li va jugar una mala passada a Milà. Que ho expliqui i ho canti, que ho visibilitzi, és un bon camí per conscienciar-nos a tots dels riscos de l’exposició pública i també de la pressió a què ens sotmetem cadascun de nosaltres en els nostres rols de vida.

Notícies relacionades

No està sola en aquest viacrucis. El mateix passa amb la banda sud-coreana de Kpop BTS. La seva tornada no és només un esdeveniment musical; és gairebé un manifest generacional. En un context saturat d’incertesa, insisteixen en la normalitat, l’autocura i la resistència emocional. Swim, la seva cançó emblema: és un missatge directe a una audiència que també se sent al límit a "continuar nedant" i no deixar-se enfonsar per les adversitats. Ells mateixos s’han confessat angoixats per la recepció del seu nou treball entre els seus fans, organitzades com a ARMY, en un exercici de vulnerabilitat compartida. El director general de l’OMS va publicar a les xarxes socials un missatge el dia del llançament d’ARIRANG en què felicitava el grup pel retorn i li agraïa el missatge d’esperança del disc, que entronca amb campanyes que han fet en defensa de la salut mental dels joves.

Ser artista amb una projecció tan aclaparadora és una arma de doble tall, però en aquest equilibri entre espectacle i honestedat és on realment hi ha una oportunitat per canviar alguna cosa i deixar un llegat cultural de pes.

Temes:

Música Rosalía