L’encert de Pedroche

1
Es llegeix en minuts
L’encert de Pedroche

La taula era més buida aquest any, per la covid que mai no acaba i la grip A que et contagia només de mirar-te. Tot i així, el sopar de la Nit de Cap d’Any va tenir gust de glòria. Pel retrobament amb la família immune; pel menú ben d’hora i personalitzat de la mama; pel cançoner del més petit dels nets (que als seus 11 anys va canviar el mòbil per un micròfon karaoke); pel regal de Reis anticipat; pel brindis amb cava portat des de Barcelona... Aguantar desperts fins a les campanades es va convertir en el repte de la nit, sobretot fent-ho d’esquena a la televisió tradicional, com tantes altres famílies a Espanya. Així s’explica que el 2023 el consum televisiu fos el més baix de les tres últimes dècades, amb 181 minuts per persona i dia, i que les mateixes campanades, aquest reducte a què va ser impossible resistir-se, només fossin vistes per 15 milions d’espectadors. Els esforços de les cadenes generalistes van interessar un milió de persones menys que l’any anterior.

Com en la majoria del país, els 12 grans de raïm o els 12 conguitos a casa Martínez es van prendre en companyia d’Antena 3 i Cristina Pedroche. Perquè el comandament a distància així ho va voler i perquè el vestit missatge de la presentadora va tornar a ser el millor imant per a l’atenció. Pedroche, dolgui a qui dolgui i amb tots els matisos que es vulgui, és molt més que una dona viral que es despulla per la Nit de Cap d’Any des de fa una dècada. El seu vestit, en aquesta ocasió una al·legoria sobre la importància de l’aigua realitzat de la mà de Greenpeace, és un encert en aquests temps d’escalfament global i sequera extrema. Com també ho és que Televisió Espanyola se sumés a les campanades amb missatge, amb el Se acabó de Jennifer Hermoso fent companyia a Ramón García i Ana Mena i situant-se com les segones per audiència. Els dos moments van reconfortar i van culminar una gran nit, malgrat que la taula estigués més buida i que la tele ja no és el que era..