La relliscada | Article de Pilar Garcés Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Estimàvem tant Olivia

Com pot ser que es morís aquesta setmana, als 73 anys, l’actriu el preciós somriure de la qual ens va acompanyar des de la foto enganxada a la carpeta escolar i a la paret al costat del llit

3
Es llegeix en minuts
Estimàvem tant Olivia

El primer que vaig saber de ‘Grease’ és que el tumult a les portes del cine parroquial del meu poble va ser de tal calibre el dia de la seva estrena que hi va haver desmais, a més d’empentes per entrar aviat i agafar bon lloc. La turba adolescent es va desbocar, es van trencar els vidres de les portes, i el capellà va amenaçar de cancel·lar la sessió, i fins i tot de clausurar per sempre la sala. Va ser un miracle (per al fervorós públic) que no ho fes. Les pel·lícules ‘bones’ trigaven uns anys a arribar fins a nosaltres, que ens conformàvem amb ‘Li deien Trinidad’, ‘Le seguían llamando Trinidad’, pel·lícules de karate dolentíssimes, de guerra o el que ens donessin. Vam sortir de ‘Grease’ enamorades fins al molls de l’os. De la seva ‘love story’, dels balls, de la música, de les jupes, dels cotxes, del fixador de cabells, de la nostra pròpia edat de la poca-solta i sobretot de John Travolta. Oh, Danny. A partir d’aquell moment, gairebé tots els festivals de fi de curs de l’institut van incloure el número del cotxe, pintes i brillantina en rest, amb més o menys encert, però ningú va gosar imitar el ball que tanca la cinta, el mític ‘You’re the one that I want’. Per a això feia falta una impressionant Olivia Newton-Jones enfundada en cuir negre portant la batuta. Faltaven uns anys perquè ens atrevíssim a tant, havíem de viure encara la transformació que ella va encarnar, de nenes tontes a noies llestes. Com pot ser que es morís aquesta setmana, als 73 anys, l’actriu el preciós somriure de la qual ens va acompanyar des de la foto enganxada a la carpeta escolar i a la paret al costat del llit. Oh, Sandy.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

‘Grease’ és la pel·lícula que més he vist en la meva vida. M’he quedat a acabar-la cada vegada que me l’he trobat, i l’he posat sempre que la programaven les televisions dels vells temps. Dotzenes de vegades i sempre em fa feliç, plaer culpable. La tinc en cinta de vídeo i en cedé; la ballo al cotxe a les emissores nostàlgiques de ràdio, per a vergonya dels meus fills. Sort de no haver-me quedat amb la versió de l’estrena en la meva infància, perquè el capellà amb la seva famosa tisora va censurar tota la part en la qual a Rizzo (Stockard Channing) i al seu nòvio se’ls trenca el condó, i ella creu estar embarassada. En el nostre cine mai es veia un petó: quan els protagonistes acostaven les seves boques, la història feia una ensopegada sobtada, canviava d’escena i se sentia una estrepitosa esbroncada a la sala fins al punt que, alguna vegada, l’acomodador va encendre els llums i va donar per conclosa la sessió per evitar que la sang arribés al riu. O sigui, que vaig entendre el final autèntic de ‘Grease’ quan ja s’havia rodat ‘Grease 2’ amb altres protagonistes, un afront imperdonable. Perquè Michelle Pfeiffer, meravellosa, no era la dolça Olivia, capaç de fer-nos disfrutar fins i tot al pastís de ‘Xanadu’. Seguim la peripècia vital i professional de la protagonista del nostre fetitxe musical a la revista ‘Superpop’ i similars durant anys. Ens vam gravar el disc ‘Physical’, vam saber del seu casament, de la seva filla i molt després del càncer de mama que va superar, a la prevenció del qual va dirigir el seu activisme i que ha acabat per emportar-se-la. S’ha quedat John Travolta sense la seva millor companya de ball, amb permís d’Uma Thurman que li va donar rèplica a ‘Pulp Fiction’ en una altra vida, la vida adulta. Era tranquil·litzador que les nostres icones juvenils Danny Zuko i Sandy Olsson seguissin en aquest món, però ja no. Per mi es pot anar acabant ja l’estiu. Que comenci el nou curs i les Dames Roses es retrobin amb els Thunder Birds.