A qui surten aquests xavals
Sis adolescents han sigut identificats com a presumptes autors de la campanya d’assetjament homòfob contra un professor d’un institut públic del poble mallorquí d’Andratx. Es van inventar un perfil fals en una plataforma educativa i van assenyalar el docent, el van exposar amb nom i cognoms i el van vexar publicant fotos trucades i burles de contingut sexual. Uns peces. Van actuar en grup, de manera anònima i denigrant, contra un adult que a més és una figura d’autoritat, i van gosar mostrar la seva vida privada sense pensar-s’ho dos cops. No voldria estar en la situació dels progenitors. Tant de bo no siguin del tipus pares-advocats que intercedeixen pels fills més enllà del que marquen les lleis de la lògica, i els posin el correctiu que es mereixen, a més del que s’emportaran quan s’acabi la investigació en curs. Quina sensació de fracàs has de sentir si el teu fill exhibeix aquest comportament violent, matxirulo i deplorable, mancat d’empatia i sentit comú. Si et posa en evidència així. Els professors estan farts d’exercir la seva feina en un ambient de falta de respecte que va a més, s’ha normalitzat l’enfrontament. Ho adverteixen els sindicats d’ensenyament i ho corroboren les dades, la convivència als centres educatius es deteriora: l’any passat hi va haver 79 actuacions per agressions al personal docent a les illes.
A qui deuen haver sortit aquests xavals desbordants de supremacisme, amb els seus discursos de malvolença disponibles per ser difosos de manera grollera, que es comporten com si els seus actes no haguessin de tenir conseqüències. "L’homofòbia i la intolerància no tenen cabuda a les aules", va dir a les xarxes socials la presidenta de les Balears d’acord amb l’atac al professor d’Andratx. No té cabuda a les aules, però sí al Parlament balear gràcies a ella, que necessita els vots de la ultradreta i els paga a qualsevol preu. Amb el suport del PP de Marga Prohens continua presidint la Cambra l’infaust Gabriel Le Senne, de Vox, que s’asseurà a la banqueta acusat de delicte d’odi per haver arrencat i trencat una imatge d’Aurora Picornell i les Roges des Molinar, assassinades per falangistes. Vet aquí un exemple que un acte d’humiliació a víctimes té premi i no mereix reprovació política, un missatge que bé poden interpretar com vulguin. La segona autoritat de les Balears acaba de tornar molt ufà d’una reunió a Hongria en recolzament de Viktor Orbán, el dirigent ultra conegut per haver retallat els drets de la població LGTBI al seu país. Le Senne va intentar fa dos anys evitar que la bandera de l’arc de Sant Martí es col·loqués a la façana del Parlament com estava passant des de fa lustres, sense cap tipus de problema, el Dia de l’Orgull. Ell la considera "un símbol divisiu que incomoda una part de la població" i fins i tot ha portat als tribunals l’acord de tots els grups per exhibir-la amb normalitat. Aquest és el mirall en què els estudiants de les Balears poden mirar-se, per desgràcia seva. El de la discriminació, l’homofòbia i la falta de respecte al proïsme instal·lades a la cúspide institucional de la Comunitat. Aquest és l’adoctrinament que els arriba, quantes lliçons de valors i tolerància fan falta per contrarestar-ho.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
