Teatre Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Teatre i vida: el vincle més fort

A ‘Animal negre tristesa’ tots els personatges estan entrellaçats, però la irrupció del foc els dispersa

1
Es llegeix en minuts
Teatre i vida: el vincle més fort

Aforament als teatres al 100% i Sala Beckett dissabte a la nit al 100% d’ocupació amb una sensació encara estranya de proximitat entre butaques. Ja som dins, immersos a ‘Animal negre tristesa’, l’obra d’Anja Hilling que dirigeix magistralment Julio Manrique. En uns instants, i seduïts per la veu hipnòtica de Màrcia Cisteró, embolcallada en un vestit vermell foc, la temperatura puja i la sensació d’ofec rere les mascaretes també. En una estona comencem a rememar-nos a les butaques, incòmodes, perquè el teatre fa de mirall com cap altra de les arts escèniques.

Els actors fan veure i viure que són uns personatges, i en el camí del mèdium ens arrosseguen també a nosaltres. Una colla d’amics d’excursió al bosc; hi han arribat alegres, despreocupats, fotetes, amb aquell to a mig camí de l’humor i la paraula feridora que amaga tot allò que no ens hem dit. Sis personatges que ja estaven cremats abans de cremar-se. Que havien cremat etapes sense adonar-se del que tenien. Potser senzillament s’havien deixat portar, havien anat acceptant el que la vida els posava al davant com qui vagareja en un bufet lliure. Em penso que la metàfora és fàcil; la digestió no ho serà tant. Intento entendre qui eren quan han arribat i cap on van després de la tragèdia. En dues hores hem hagut de fer un trajecte que ells portaven anys fent plegats, i aquesta és una tasca difícil.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Notícies relacionades

Tots ells tenen un vincle, més fort o dèbil, més antic o més recent. Estan entrellaçats, però la irrupció del foc els dispersa. Quan es tornin a trobar ja no hi seran tots, alguns perquè no poden, altres perquè no ho volen. L’amor i el dolor també estan entrellaçats. Per damunt de tot, l’amor i el dolor de la mare i la filla. Immensa Mima Riera.

Encara amb els dolors de l’obra al cap, l’endemà, en un dia radiant, faig una foto de ma mare agafant-me fort amb totes dues mans una de meva. És una foto preciosa de l’amor. La del vincle més fort.

Temes:

Teatre