Mobilitat urbana

Atropellat

Amb l’afany de convertir Barcelona en zona de vianants, la ciutat s’està transformant en un entramat de carrils i una infinitat d’obstacles que componen un enrevessat circuit per a conductors i transeünts

1
Es llegeix en minuts
Atropellat

Quan el 13 d’octubre del 1990 Pasqual Maragall va inaugurar el primer carril bici a la Diagonal ningú imaginava que aquell acte que el barceloní va contemplar com una cosa simpàtica es convertiria, 30 anys més tard, en una xarxa de carrils que ocuparia més de 200 quilòmetres i amb més de 12.700.000 usuaris acumulats, segons dades del 2019. És a dir, més de 1.200.000 usuaris mensuals del Bicing, sense comptar els que utilitzen el seu vehicle particular. Tampoc aquell octubre de fa més de tres dècades es comptava que a més de les bicicletes proliferarien una infinitat de vehicles inqualificables com patinets, monopatins, monocicles, ‘hoverboards’, ‘segway’, etcètera.

Amb aquest afany de convertir Barcelona en zona de vianants, la ciutat s’està transformant en un entramat de carrils, blocs de formigó, pals de colors, temibles separadors de carril bici i una infinitat d’obstacles que componen un enrevessat circuit per a conductors i transeünts.

Notícies relacionades

Molts, la majoria dels usuaris de la bicicleta, compleixen la norma de circular pel seu carril; no obstant, n’hi ha que se salten les normes i arriben els accidents, alguns mortals. Com podia haver sigut el que vaig patir en persona fa uns dies. Al sortir d’un portal vaig ser atropellat per una força bruta en forma de ciclista que circulava a tota velocitat per la vorera. Jo portava un paquet i no vaig poder parar el cop amb els braços, de manera que vaig impactar contra la vorera amb el meu costat dret. Per sort, no em vaig fer massa mal, el contingut del meu paquet es va multiplicar per mil i l’ensurt va ser considerable, com considerable va ser tot el que li vaig dir al ciclista, qui, i per sort per als dos, va reconèixer el seu error i es va disculpar al moment.  

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

La convivència entre vianants i vehicles sempre ha sigut conflictiva; no obstant, amb l’aparició de tants vehicles que van en totes direccions, s’ha tornat molt perillosa. Menys mal, dit amb ironia, que l’ajuntament vol obligar els usuaris de patinets a portar casc i assegurança. Això del casc els beneficia a ells, i l’assegurança, als que ens van atropellant. Val més això que res.