31 d’oct 2020

Anar al contingut

Editorial

La mobilitat postconfinament

La mobilitat postconfinament

JORDI COTRINA

La Zona de Baixes Emissions, que comporta la prohibició de circular per gran part de cinc municipis de l’àrea de Barcelona, va entrar en vigor al gener. No obstant, en una ciutat confinada, es va considerar oportú posposar la imposició de sancions als qui incomplissin aquest veto. Aquesta moratòria acaba aquest dilluns.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

La pandèmia ha implicat diversos arguments nous per confirmar la necessitat d’aquest tipus de mesures restrictives: des de la dràstica millora de la qualitat de l’aire que va acompanyar el confinament fins a les dades epidemiològiques que troben una correlació entre més mortalitat per la Covid-19 i haver viscut durant anys a zones amb elevada pol·lució. Un altre factor fa necessari també no ajornar l’exigència del compliment de la norma. El temor del contagi en el transport públic sembla haver provocat un transvasament cap al vehicle privat en la mobilitat postconfinament.

Caldrà continuar oferint arguments perquè el ciutadà se senti segur al metro, bus i tramvia (començat per un marcatge als qui vulneren les mesures de seguretat). Serà necessari treballar perquè en la mobilitat postpandèmia s’apliquin les lliçons apreses ara, en lloc de fer passes enrere.