12 jul 2020

Anar al contingut

nou servei digital

EL PERIÓDICO, marca registrada

JOAN CORTADELLAS

EL PERIÓDICO, marca registrada

Albert Sáez

El diari proposa als usuaris digitals una nova forma de relació a partir de demà

El sotrac de la Covid-19 implica una transformació molt profunda de les nostres societats de la qual aquesta setmana hem començat a constatar les primeres evidències. Canvien les formes de relació, de treball, de consum, d’entreteniment, d’educació... També canvia la manera com els ciutadans s’informen. S’ha accelerat el consum digital, afavorit en part pel confinament. Però, sobretot, els lectors han valorat encara més la informació de qualitat en un context de rumors, de fake news i de confusió que afecta el que més apreciem: la nostra salut. La dinàmica digital obliga els mitjans de qualitat a atendre dues realitats amb igual rigor i credibilitat: l’urgent i l’important. Aquesta doble dinàmica exigeix a les redaccions seguir dos ritmes: el de l’última hora i el de la profunditat. I, en els dos casos, tenint la màxima vigilància per vincular la marca a continguts creïbles i rellevants. No es tracta únicament de donar les notícies d’última hora sinó de satisfer l’interès dels lectors i arribar fins al fons dels fets. Fer interessants els temes importants ha sigut i és un dels segells d’identitat d’aquesta casa.

En les últimes setmanes, deuen haver observat que a la nostra web hi apareix una nova ensenya: +P (Más Periódico). Amb aquesta, la redacció marca els continguts que elabora amb més profunditat. Aquest codi és alhora una proposta de nova relació entre els lectors més fidels i l’edició digital del diari. A partir d’ara, aquests continguts estaran disponibles només per a usuaris registrats. És un tràmit senzill, només els demanem la seva adreça electrònica i el seu nom. Amb això ens afegim a un corrent general en els últims mesos al mercat digital dels mitjans d’informació. ¿Per què un registre? Doncs, fonamentalment, per conèixer-nos millor i afinar tant els continguts com els formats en els quals els hi oferim. Ni més, ni menys. Per donar un millor servei.

Qualsevol contingut que es publica sota la marca d’EL PERIÓDICO en qualsevol suport (paper, web, mòbil, xarxes socials) està garantit per una redacció de professionals compromesos amb els fets i amb les persones. Per a aquells de vostès que decideixin vincular-se a aquesta marca a través del registre, els reservem, a més, els continguts a què dediquem més esforç i més mitjans. Conèixer-nos millor no farà res més que aprofundir la nostra relació fins on vostès vulguin. Ho hem fet de manera especialment intensa en aquests mesos de l’estat d’alarma, en els quals hem combinat el seguiment d’una actualitat informativa trepidant amb els reportatges i els informes en profunditat, i fins i tot amb algunes miques d’entreteniment que en aquests mesos d’estiu incrementarem. Un diari és una nació en diàleg amb ella mateixa va deixar escrit Arthur Miller. La comunitat d’EL PERIÓDICO està formada per milions d’usuaris digitals que tenen en el planeta la seva veritable pàtria i ho entenen com el context en el qual les persones progressen. Registrar-se no és més que fer evident aquesta pertinença que, progressivament, donarà accés a continguts exclusius i a nous serveis com una nova ‘newsletter’ diària o la participació en els debats d’Entre Tots  o Primera Plana.

Les innovacions tecnològiques permeten veure avui amb més claredat quines són les essències del periodisme de qualitat: una empresa editorial solvent, una redacció amb talent i un públic fidel. Al mercat digital hi ha moltes ofertes que es presenten com a periodístiques sense complir cap d’aquests requisits: ni se sap qui les publica ni menys qui les elabora, i els que les llegeixen neguen haver-ho fet. Contra la tendència d’identificar el digital amb el banal i l’imprès amb la qualitat, els mitjans com EL PERIÓDICO aposten per adaptar-se a les noves formes de consum sense perdre aquestes essències del periodisme de qualitat: la responsabilitat editorial, el respecte pels autors i el vincle amb el públic. El registre no és més que un instrument per evidenciar la nostra aposta per la qualitat periodística com a garantia d’un dret fonamental.

Aquest pas, preparat en els últims mesos, s’inscriu en l’aposta estratègica del grup que edita EL PERIÓDICO. Sis mitjans de Prensa Ibérica han entrat ja en la fase de la subscripció digital d’acord amb la premsa de qualitat, tant generalista com local, en bona part d’Europa i dels Estats Units. A Espanya, amb cert retard, ara s’accelera aquesta tendència en la mesura que els grans editors, com és el nostre cas, s’incorporen a una pràctica que ha sigut un segell d’identitat de la premsa des del seu naixement: la implicació dels lectors, també econòmica, amb el producte alhora que els ingressos publicitaris.

EL PERIÓDICO serà, des del dia 1 de juliol, una marca registrada, també en la seva versió digital. Una exigència del moment que és, a més, una renovació del nostre compromís de ser un instrument per a l’apoderament dels qui confien en nosaltres per exercir un dret tan fonamental com és el de la informació i el de l’opinió. Com sempre, va per vostès.