Com salvar la vostra empresa en una crisi

Ara els emprenedors tenen l'oportunitat de demostrar les seves habilitats per generar ingressos i reduir despeses

2
Es llegeix en minuts
zentauroepp49844414 pier03 robert ramos190923124259

zentauroepp49844414 pier03 robert ramos190923124259 / Robert Ramos

Com a fundador de desenes de ‘start-ups’ i inversor en més de 100 empreses aquests dies he tingut desenes de reunions amb tots els meus socis. La primera recomanació que vull donar a tots els emprenedors i empresaris és ser transparent amb el vostre equip i socis. Estem en una situació excepcional a causa de la crisi derivada de la pandèmia del Covid-19, i hem d’abordar aquesta greu situació de forma eficient i ràpida.

El següent que hem de fer és analitzar com afecta la crisi el nostre negoci: hi ha mercats molt més afectats, com el turisme, el ram immobiliari o els esdeveniments. N’hi ha alguns que fins i tot han incrementat el seu negoci com ‘digital health’, formació ‘online’, lleure digital logística.

En els casos de les empreses més afectades hem de prendre mesures d’ajustament d’equip de forma immediata, l’ERTO  és la millor opció per a l’empresa i els treballadors. Tot i que els plans de contingència d’aquest estil són impopulars, s’ha de salvaguardar el negoci i els llocs de treball. Parlant amb persones ben informades, crec que el confinament durarà un o dos mesos addicionals. Però quan tornem a sortir de casa l’economia  i el consum tornaran a la normalitat progressivament. L’aturada  haurà sigut espectacular, sense saber si seran necessaris 3, 6 o 12 mesos fins a reactivar-se.

Estem en un nivell de crisi desconegut per a tothom, no s’assembla a cap altra del passat, i alguns pensen que pot ser fins i tot un ‘reset’ dels negocis i l’economia com la coneixem. Si el vostre negoci està afectat en caiguda d’ingressos, cal frenar de forma immediata les despeses generals, incloent la publicitat o tota mena de despeses innecessàries.

Aneu amb compte amb els venciments de pòlisses de crèdit, ja que encara no sabem com actuaran els bancs en vista de la caiguda d’ingressos. Però estic convençut que si teniu un ENISA o ICF, les entitats de finançament públic estaran obligades a renegociar carències o

ajornaments.

Igualment hem de veure com podem ajornar el màxim de pagaments, n’hi haurà alguns que seran molt difícils (lloguersnòminesproductes...) però esperem que les mesures de recolzament als emprenedors ens permetin ajornar al màxim pagaments d’

impostos i Seguretat Social.

Tota crisi important genera noves oportunitats de negoci. En aquest cas, les companyies digitals sortim reforçades comparat amb les empreses tradicionals. La majoria de les ‘start-ups’ que conec van ser capaces d’aplicar teletreball a les 24-48 hores. A moltes empreses tradicionals els treballadors continuen havent d’anar a treballar, fins i tot per a tasques administratives o que es

fan amb ordinador, però amb aplicacions que no són accessibles remotament.

Aquesta situació provocarà que les empreses que facin aplicacions ‘cloud’ (al ‘núvol’) per al sector B2B (negocis entre empreses)

Notícies relacionades

surtin reforçades de la crisi, ja que aquesta accelerarà la digitalització de molts sectors que fins ara tenien un funcionament i una tecnologia molt tradicional.

Els emprenedors som gent acostumada a pivotar, i ara tenim l’oportunitat de demostrar les nostres habilitats i ser capaços de trobar idees que ens permetin generar ingressos i reduir despeses. Vinga!!!!