Dues mirades

Fal·lera universal

Tothom practica el descompte, aquest divendres: un lampista diu que t'ho rebaixa a la meitat, un bar t'ofereix dos tallats per un, un restaurant abaixa el preu

1
Es llegeix en minuts
getthumbsbyfilename

getthumbsbyfilename

Hi ha veus crítiques en relació al Black Friday. I no parlo de ciutadans conscienciats contra el consumisme, sinó provinents del mateix sector comercial. Diuen que no és que es vengui més, sinó que es ven – a un preu més baix – allò que s’ha deixat de vendre abans o allò que s’hauria venut després. L’any 2015, aquest fenomen va esclatar i, des d’aleshores, l’enorme augment en percentatge de vendes sembla que ha anat, cada any més, a la baixa. Potser sí.

El fet, però, és que el bombardeig continua essent constant, endimoniat. I que, en aquest temps, hem assistit a una circumstància ben curiosa. Si tot va començar amb campanyes pensades per les grans companyies i per a la venda de tecnologia, electrodomèstics o regals, ara la moda s’ha estès a arreu. Tothom practica el descompte, aquest divendres: un lampista diu que t’ho rebaixa a la meitat, un bar t’ofereix dos tallats per un, un restaurant abaixa el preu o et regala una copeta. És una fal·lera universal, un afany per ser present tant sí com no en aquesta onada que envaeix la vida quotidiana. No veure’s tacat pel BF a hores d’ara ja vol dir ser un heroi, un supervivent, un misantrop. O totes tres coses a l’hora.