Editorial

Una sortida per a l'aeroport de Girona

Davant de l'actitud de Ryanair, cal buscar una solució que doni estabilitat a la infraestructura, diversificant-ne l'oferta

1
Es llegeix en minuts
personal-cabina-ryanair

personal-cabina-ryanair

Representants del Govern s’han reunit aquest dilluns amb directius de Ryanair per abordar el tancament de la base de l’aerolínia a l’aeroport de Girona, la qual cosa afectaria 164 treballadors.La reunió, que va acabar sense avanços, va coincidir amb el segon dels 10 dies de vaga convocats contra el tancament de la base gironina, a més dels de Tenerife Sud, Las Palmas i Lanzarote, anunciats per al gener del 2020, pels quals la low cost planteja 512 acomiadaments. Els esforços de la Generalitat per minimitzar l’afectació de l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) són comprensibles, arran la dependència que té l’aeroport de Girona de Ryanair. Aquesta infraestructura –per la qual l’any passat van passar dos milions de passatgers– quedaria reduïda al mínim sense l’aerolínia irlandesa (si bé el tancament de la base no significa que es quedi sense vols).

Des de Territori i Sostenibilitat no tiren la tovallola. “Ryanair no podrà fer el que li doni la gana”, va dir el conseller Damià Calvet, recordant els convenis de promoció. L’aerolínia ha rebut nombrosos ajuts de l’Administració des del 2003, una situació que ha beneficiat les dues parts però que ara evidencia les debilitats d’una relació massa simbiòtica. Les posicions estan molt obertes, però independentment de com s’acabi la negociació, s’ha de buscar una solució que doni estabilitat a l’aeroport de Girona, diversificant-ne l’oferta. I Aena també s’hauria de pronunciar sobre un problema que afecta aeroports sota la seva gestió.