Editorial

Normes antiemissions de la UE per als cotxes

S'han de crear amb el consens més gran possible les condicions per reduir la contaminació i millorar la qualitat de l'aire a les grans ciutats

1
Es llegeix en minuts
HOS202. BRUSELAS (BÉLGICA), 13/12/2018.- Imagen de archivo que muestra el tráfico a primer hora de la mañana en ’’Wetstraat’’, en el centro de Bruselas (Bélgica), el 5 de diciembre de 2017. Medios locales informaron hoy, 13 de diciembre de 2018, que el Tribunal General de la Unión Europea (UE) ha rechazado limitar las emisiones de combustible a motores Euro 6, tal y como estableció la Comisión Europea. EFE/ Olivier Hoslet

HOS202. BRUSELAS (BÉLGICA), 13/12/2018.- Imagen de archivo que muestra el tráfico a primer hora de la mañana en ’’Wetstraat’’, en el centro de Bruselas (Bélgica), el 5 de diciembre de 2017. Medios locales informaron hoy, 13 de diciembre de 2018, que el Tribunal General de la Unión Europea (UE) ha rechazado limitar las emisiones de combustible a motores Euro 6, tal y como estableció la Comisión Europea. EFE/ Olivier Hoslet / OLIVIER HOSLET (EFE)

El sector de l’automòbil és un dels que estan en el punt de mira dins de les polítiques mediambientals que ha provocat l’emergència climàtica. El cas del 'dieselgate', que va saltar a la llum el setembre del 2015 amb un gegant de la indústria com Volkswagen, va posar de manifest les carències existents en la vigilància de les pràctiques de les grans companyies. En aquest sentit, entra en vigor una nova normativa de la Unió Europea per incrementar el control sobre les emissions de gasos contaminants. El nou protocol RDE (per les seves sigles en anglès de Real Driving Emissions) analitza aquestes emissions en condicions reals de conducció. Amb aquesta iniciativa, i altres de ja implantades abans per a consums i CO2, els vehicles que es fabriquin i comercialitzin hauran de complir una exigent legislació anticontaminant.

És una mesura positiva i més si ha arribat amb la complicitat d’uns fabricants que han invertit més de 50.000 milions d’euros els últims cinc anys per adaptar-se a aquestes noves regles ambientals. El marc normatiu també hauria d’ajudar la renovació del parc automobilístic, la qual cosa en el cas espanyol es revela com a una cosa urgent amb una mitjana d’antiguitat dels vehicles de 12,4 anys. En definitiva, s’ha de crear amb el consens més gran possible les condicions per reduir la contaminació i millorar la qualitat de l’aire a les grans ciutats, una cosa que afecta directament el trànsit rodat i el sector de l’automòbil.