1
Es llegeix en minuts
Instal·lacions de l’aeroport barceloní d’El Prat.

Instal·lacions de l’aeroport barceloní d’El Prat. / ALBERT BERTRAN

L’aeroport de Barcelona continua marcant rècords: aquest mes de juliol ha sigut el que ha registrat més moviments de passatgers en un sol mes (5,36 milions), sense que els recurrents conflictes laborals i els problemes a l’espai aeri europeu n’hagin afectat el ritme de creixement. L’aposta de Vueling pel Prat i l’obertura de noves línies intercontinentals amb operadors com Norwegian, Level, Etihad i Aeroméxico han contribuït a unes xifres que superen en un milió les assolides el juliol del 2015.

Fa ja un any i mig que el llavors ministre de Foment del Govern de Mariano Rajoy, Iñigo de la Serna va presentar un esbós de pla director, sense finançament ni desplegament efectiu previst, per la possibilitat que l’aeroport de Barcelona no trigui a arribar al seu punt de saturació teòric, els 55 milions de passatgers per any. El projecte establia que l’única possibilitat de creixement era connectar l’aeroport de Girona com a terminal remota del de Barcelona. Mentre s’acosta aquest horitzó en què les instal·lacions aeroportuàries puguin resultar insuficients, més per l’operativa de les pistes que per la capacitat de les terminals, el Govern encara no ha mogut fitxa i la principal aerolínia que opera a Girona, Ryanair, sembla més disposada a fer passos enrere que a augmentar la seva aposta. Si les exigències ambientals sobre el transport aeri i l’evolució de l’economia no modifiquen l’actual tendència de creixement del trànsit a Barcelona, no es pot trigar gaire més a prendre decisions.