Al contraatac

Avions catalans, ¡ja!

Potser arriba el moment que Catalunya es plantegi la possibilitat de dissenyar i crear avions autòctons; farien més per la independència que tota la retòrica victimista

2
Es llegeix en minuts
zentauroepp14699236 el prat de llobregat 07 12 2010 la terminal 1 del aeropuerto180916164609

zentauroepp14699236 el prat de llobregat 07 12 2010 la terminal 1 del aeropuerto180916164609

Aprofitant la crisi generada pel Boeing 737 Max, Airbus guanya enters. La indústria és així de bèstia i competitiva. Potser arriba el moment que Catalunya es plantegi la possibilitat de dissenyar i crear avions autòctons. El lema d’Òmnium podria ser 'Volem avions catalans'. “Presideeeent posi els avions”, podria ser el crit reivindicatiu. Francament, ara o mai.

Els avions catalans farien més per la independència de Catalunya que tota la retòrica victimista. Mentre els enginyers aeronàutics (Borrell ho és) realitzessin els seus dissenys, els polítics buscarien el nom més adequat per a la nova aeronau. Puigdemont optaria potser per 'Estel Air 1714', mentre que Esquerra advocaria segurament per 'Junquerfly'. Casado i Rivera es prepararien immediatament per portar l’avió al Constitucional, i el PSC s’encarregaria de la promoció: “D’Espanya el pernil i de Catalunya l’avió”.

Seria una immensa satisfacció veure un avió català realitzant vols comercials. M’imagino que en un Barcelona-Waterloo, viatgen juntes un grup de senyores vídues del PDECat, una semblant d’enamorats d’Arbeca ben plantats que dormen bavejant, quatre senyores de Besalú que vesteixen 14 arcs de Sant Martí i collars de plàstic vermell, tres amics alcohòlics de Pallejà que riuen perquè sí i que han perdut un mòbil, un senyor obès de Morella que va per la desena ració de fruita seca, un matrimoni del Baix Matarranya amb tres fills que es barallen per passar l’estona, dos senyors japonesos que el mateix podrien ser catedràtics que assassins a sou, i un grup de noies adolescents de Matadepera, amb els pantalons curts adherits a les natges i segant-los la femoral. A més, cent turistes variats escampant grips i virus diarreics catalans.

¿Quin seria el logo de cua del nou avió català? S’estudiarien llaços grocs, la silueta d’un almogàver o, ja posats, el de TV-3 que ho resumeix tot.

Notícies relacionades

És evident que serien intenses les discussions sobre com hauria de ser la cabina de passatgers. La CUP estaria en contra de la classe 'business’, Torra voldria fer de comandant fins que arribés la república i Puigdemont asseguraria que podria tornar en qualsevol vol. Hi hauria un seient doble per a Tardà, un d’aïllat a l’última fila per a Santi Vila Rufián de sobrecàrrec, cobrant els menús a 155 monedes de plata. Al volar sobre Catalunya només es podria servir ratafia.

Quant al disseny de l’avió, no hauria de ser de rodalies el tren d’aterratge i Podem demanaria que les dues ales estiguessin a l’esquerra. Vox s’acontentaria que les mantes de ‘confort’ fossin roig-i-grogues. Presidència s’oposaria, però accediria que els esmentats colors fossin al paper higiènic.  I Sánchez amb el seu Falcon.