Editorial
Menys velocitat, més seguretat
La reducció a 90 km/h, avalada pels experts, farà més segures les carreteres convencionals, on es produeixen el 75% dels accidents
undefined46748351 graf6950 coles ourense 28 01 2019 adi s a los 100 kil 190128182417 /
Aquest dimarts entra en vigor una mesura que ja va ser ideada per l’actual director general de Trànsit quan ostentava el mateix càrrec el 2011, en l’Administració del PSOE. A l’esborrany de la reforma del reglament de circulació, Pere Navarro incloïa la reducció a 90 km/h de la velocitat màxima permesa a les carreteres convencionals, que és on es produeixen la major part dels accidents (el 75%) la major part dels accidents (el 75%). Més de 900 persones van morir en aquestes vies el 2018, la majoria de les vegades com a conseqüència d’un excés de velocitat. El Govern del PP, no obstant, va considerar que la imposició d’aquest límit anava en contra de les seves expectatives electorals per considerar-se una mesura impopular. Vuit anys després d’aquell esborrany i gairebé 40 després d’estipular una velocitat de 100 km/h, Espanya, com passa ja a mig Europa, implanta una reducció avalada pels experts que haurà d’imposar-se immediatament amb més radars i més control, en benefici de la seguretat viària.
Un altre aspecte que incumbeix aquesta seguretat és l’enorme quantitat de conductors que circulen sense carnet de conduir. Bé per no haver-lo aprovat mai, bé per haver perdut els punts o per suspensió. A Catalunya, la xifra mitjana dels conductors sense papers és de prop de 10.000 (uns 2.500 d’ells sense haver disposat mai del permís), i això implica un notable risc. Encara malgrat les greus conseqüències administratives i fins i tot penals, la irresponsabilitat d’aquests conductors persisteix,en detriment de la seguretat de tothom.