Editorial

Menys velocitat, més seguretat

La reducció a 90 km/h, avalada pels experts, farà més segures les carreteres convencionals, on es produeixen el 75% dels accidents

1
Es llegeix en minuts
Menys velocitat, més seguretat

BRAIS LORENZO

Aquest dimarts entra en vigor una mesura que ja va ser ideada per l’actual director general de Trànsit quan ostentava el mateix càrrec el 2011, en l’Administració del PSOE. A l’esborrany de la reforma del reglament de circulacióPere Navarro incloïa la reducció a 90 km/h de la velocitat màxima permesa a les carreteres convencionals, que és on es produeixen la major part dels accidents (el 75%) la major part dels accidents (el 75%). Més de 900 persones van morir en aquestes vies el 2018, la majoria de les vegades com a conseqüència d’un excés de velocitat. El Govern del PP, no obstant, va considerar que la imposició d’aquest límit anava en contra de les seves expectatives electorals per considerar-se una mesura impopular. Vuit anys després d’aquell esborrany i gairebé 40 després d’estipular una velocitat de 100 km/h, Espanya, com passa ja a mig Europa, implanta una reducció avalada pels experts que haurà d’imposar-se immediatament amb més radars i més control, en benefici de la seguretat viària.

Un altre aspecte que incumbeix aquesta seguretat és l’enorme quantitat de conductors que circulen sense carnet de conduir. Bé per no haver-lo aprovat mai, bé per haver perdut els punts o per suspensió. A Catalunya, la xifra mitjana dels conductors sense papers és de prop de 10.000 (uns 2.500 d’ells sense haver disposat mai del permís), i això implica un notable risc. Encara malgrat les greus conseqüències administratives i fins i tot penals, la irresponsabilitat d’aquests conductors persisteix,en detriment de la seguretat de tothom.